۲۳ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۹
کد خبر: ۱۸۴۰۷۰
مدیر حوزه علمیه امام خمینی(ره) ارومیه:

راهکار فرهنگی دولت تکیه بر باورهای دینی باشد

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه امام خمینی(ره) ارومیه گفت: دولت باید با تکیه بر باورهای دینی و با محوریت قرار دادن قرآن و عترت بتواند بر چالش های فرا رو فائق آید و به وعده هایش عمل کند.
حجت الاسلام خانبابايي، مدير حوزه علميه اروميه

حجت الاسلام محمد خانبابایی، مدیر حوزه علمیه امام خمینی (ره) ارومیه، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه افزود: در برنامه ریزی کلان کشور با محور قرار دادن دو امانت ماندگار رسول اکرم (ص) که قران و عترت است و با توجه به این که دین اسلام بر محوریت اعتدال در تمام زمینه ها تاکید دارد و ما را از هر گونه افراط و تفریط در امورات مربوط به دنیا و آخرت بر حذر می دارد امیدواریم دولت جدید با شعار اعتدال به همه وعده هایش عمل کند.

 

وی ابراز امیدواری کرد: دولت با تکیه بر زیر ساخت ها و باور های دینی و اعتقادی مردم، ترسیم افق روشنی برای برنامه های کوتاه مدت و بلند مدت، بهره گیری و بازسازی میراث ماندگار تمدن ایرانی و اسلامی که از مطالب بحق مقام معظم رهبری برای احیای تمدن اسلامی ایرانی است به وعده های داده شده جامه عمل پوشانده و توسعه فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اعتقادی را در جامعه محقق سازد.

 

 مدیر حوزه علمیه امام خمینی(ره) ارومیه در خصوص انتظارات مردم از وزارت ارشاد افزود: وزارت ارشاد به داشته ها اکتفا نکند و با بهره گیری از تجربیات همه کسانی که برای اعتلای فرهنگ ایرانی اسلامی تلاش کرده اند و تکیه بر خلاقیت های جوانان و باورهای دینی و اعتقادی و عرق ملی راههای اعتلای فرهنگی را هموارتر کنند.

 

حجت الاسلام خانبابایی شایسته سالاری و سپردن سکان های فرهنگی و سینمایی به دست افراد متخصص و معتقد به نظام، اسلام و آرمانهای انقلاب را مهم خواند و تاکید کرد: باید با استفاده از تمام ظرفیت های موجود، بدون تعصبات حزبی و قومی و با تکیه بر توانایی های جوانان خلاق کشورمان که تمام عرصه های جهانی را در نوردیده اند، در عرصه فرهنگی و هنری هم با خلق آثار بدیع به مقابله با تهاجم فرهنگی رفت و جهانیان را به حیرت واداشت.

 

وی باور استعداد جوانان، استفاده از تجارب گذشتگان، توجه به شایستگان از هر طیف و گروه و از همه مهمتر تکیه باورهای دینی و اعتقادی را از راهکارهای پیشرفت وزارت  فرهنگ و ارشاد اسلامی برشمرد.

 

 حجت الاسلام خانبابایی در خصوص جذب جوانان به مساجد هم گفت: برنامه ریزی خوب و حمایت و پشتیبانی و پرهیز از شعار محوری و گزارش محوری می تواند مساجد را که همیشه در طول تاریخ به عنوان سنگر اسلام محسوب شده است، به پایگاه فرهنگی و اجتماعی جوانان مبدل سازد.

 

وی تاکید کرد: با مسجد محوری و مدیریت صحیح و بهره گیری از روحانیون خوش فکر و مدیر می توان مقدمات پیشرفت و ترقی فکری را در اختیار داشت و با ایجاد بسیج و نهضت قرآن آموزی و پلاک نویسی مذهبی و تجهیز مساجد و کانون های فرهنگی مساجد و پرهیز از موازی کاری با سایر نهادهای فرهنگی از تمام ظرفیت مساجد بهره مند شد.

 

 وی احیای فرهنگ اسلامی ایرانی و گسترش آن در جامعه و ارشاد و راهنمایی مردم به سوی آرمانهای انقلابی را از جمله مسؤولیت های خطیر وزارت ارشاد دانست و تصریح کرد: هماهنگی با سایر سازمان ها و نهادهای فرهنگی،  اهمیت دادن به فرهنگ بومی، ملی، مذهبی و سازماندهی جدی برنامه های فرهنگی و پرهیز از افراط و تفریط در امور فرهنگی مذهبی با توجه به شاخصهای مقام معظم رهبری می تواند رمز موفقیت این وزارت خانه باشد./936/ت302/ب

ارسال نظرات