۱۸ مهر ۱۳۹۲ - ۰۹:۱۹
کد خبر: ۱۸۶۷۹۳
استاد اخلاق حوزه مطرح کرد؛

حیات برزخی و حیات جسمانی

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام حسینی قمی با بیان این‌که ما یک حیات جسمانی و یک حیات برزخی داریم که به مرگ منتهی می‌شود، گفت: مفسران می‌گویند افراد پس از حیات جسمانی مرده و به حیات برزخی می‌رسند، پس از حیات برزخی نیز با نفخ صور می‌میرند که پس از این مرگ زنده شده و به حیات ابدی می‌رسند.
حجت الاسلام سيدحسين حسيني قمي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام سید حسین حسینی قمی، استاد اخلاق حوزه علمیه قم شب گذشته در جمع زائران بارگاه ملکوتی حضرت معصومه(س) با اشاره به آیات سوره مبارکه مؤمنون به بررسی نداهای روز قیامت پرداخت، گفت: در قیامت کفار مورد خطاب و ندا قرار می‌گیرند که خشم الهی به شما بیشتر از آن چیزی است که خودتان بر خودتان دارید، اهل دوزخ نیز عرضه می‌دارند خدایا ما دو مرگ و دو حیات داشتیم امروز نیز به گناهان خود اقرار می‌کنیم آیا راه خروج است یا خیر؟ که جواب می‌رسد خیر.

وی ادامه داد: در غوغای صحرای محشر نداهای فراوانی شنیده می‌شود، در صحرا محشر خداوند متعال گروه خوبان را ندا می‌دهد کجا هستند اهل صبر، رجبیون، احترام کنندگان به فقرا، یاران ویژه محمد(ص) و ائمه اطهار(ع).

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این‌که در قیامت افرادی که سمبل بدی هستند مورد خطاب قرار می‌گیرند، اظهار داشت: خداوند متعال در قیامت ندا می‌دهد دشمنان من که اصحاب شراب بوده و به نوامیس دیگران احترام نمی‌گذاشتند کجا هستند، دشمنان من، انبیا و ائمه(ع) که ستمگر بودند کجا هستند؟

وی افزود: در قیامت بهشتیان به جهنم می‌گویند ما آن‌چه را که خداوند متعال وعده داده بود رسیدیم آیا شما نیز به وعده‌های که خدا داده بود رسیدید؟ جهنمی‌ها نیز در پاسخ به بهشتیان می‌گویند ما تشنه هستیم مقداری از آب بهشت را به ما بدهید، بهشتیان نیز در جواب می‌گویند آب بهشت برای جهنمیان حرام است.

حجت‌الاسلام حسینی قمی با بیان این‌که قیامت روز ندا است، خاطرنشان کرد: مفسران می‌گویند نداهای قیامت برای کفار از سوی فرشتگان عذاب بوده که محل این ندا جهنم و برای سرزنش و ملامت کردن اهل دوزخ است، عذاب‌های قیامت تنها جسمانی نیست بلکه یکی از عذاب‌های قیامت روحی است.

وی تصریح کرد: خشم و دشمنی اهل دوزخ با خودشان به سبب ‌مخالفت با پیامبران،‌ ائمه اطهار(ع) و مخالفت با فرامین الهی است، قرآن نیز تأکید می‌کند «ای انسان اگر تو راه خطا را بپیمایی تنها به خود ظلم کردی نه بر ما».

استاد اخلاق حوزه علمیه قم با اشاره به آیات قرآن کریم، مادیات دنیا را پرده میان انسان و حقایق عالم برزخ و قیامت خواند، عنوان کرد: امروزه مشغولیات دنیا پرده در دیدگان ما انداخته که در قیامت این پرده‌ها کنار رفته و باطن‌ها آشکار می‌شود، در قیامت چشم‌ها تیز بین می‌شوند.

حجت‌الاسلام حسینی قمی با بیان این‌که ما یک حیات جسمانی و یک حیات برزخی داریم که به مرگ منتهی می‌شود، اظهار داشت: مفسران می‌گویند افراد پس از حیات جسمانی مرده و به حیات برزخی می‌رسند، پس از حیات برزخی نیز با نفخ صور می‌میرند که پس از این مرگ زنده شده و به حیات ابدی می‌رسند.

وی تأکید کرد: تمام انسان‌ها چه بد و چه خوب‌ حیات برزخی دارند و این‌گونه نیست که بگویم حیات برزخی ویژه ائمه اطهار(ع)،‌ انبیا و شهدا است، ولی حیات شهدا و صالحین نزد خداوند متعال همراه نعمت است ولی حیات کفار و فرعونیان هر صبح و شب عذاب است./993/پ202/ن

ارسال نظرات