۱۹ مهر ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۶
کد خبر: ۱۸۶۸۹۴
مدیر حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی:

مساجد شهرهای مرزی برنامه‌ریزی هدفمند داشته باشند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام انتظاری گفت: برنامه‌ریزی فرهنگی در مساجد شهرهای مرزی بایستی با پیش‌بینی درازمدت و با چشم‌اندازهای چند ساله ترسیم شود.
حجت الاسلام علي انتظاري، مدير استاني حوزه علميه آذربايجان شرقي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام علی انتظاری، مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی امروز در دیدار تعدادی از روحانیان فعال در عرصه‌های فرهنگی مساجد شهر جلفا اظهار داشت: با توجه به موقعیت جغرافیایی شهر جلفا و هم‌مرز بودن با کشورهای همسایه، ضرورت کار فرهنگی و عقیدتی بر کسی پوشیده نیست.


وی با بیان این‌که برنامه‌ریزی فرهنگی در مساجد شهرهای مرزی بایستی با پیش‌بینی درازمدت و با چشم‌اندازهای چند ساله ترسیم شود، خاطرنشان کرد: باید کاری کنیم کلیه فعالیت های فرهنگی هنری با هدف جذب جوانان در مساجد برگزار شود.

امام جمعه جلفا با انتقاد از فراموشی هویت و جایگاه اصلی مساجد در جوامع اسلامی گفت: درب مساجد باید همیشه به روی مردم باز باشد، حتی از پزشکان دعوت شود تا خدمات پزشکی و سلامت را در مساجد به مردم عرضه کنند، در چنین شرایطی می توان مساجد را محور امور در محلات دانست.


حجت الاسلام انتظاری با ابراز تأسف از این‌که عده‌ای تنها برای حضور در مجالس ترحیم هر از گاهی در مساجد حضور می یابند، ادامه داد: مدیران می‌توانند دیدارهای مردمی خود را در مساجد برگزار کنند تا فعالیت های مساجد تنها در زمینه های مذهبی خلاصه نشود.


مدیر حوزه علمیه آذربایجان شرقی خواستار احیای هویت حقیقی مساجد شد و با اشاره به جایگاه مساجد در جذب جوانان و مصونیت بخشی به اقشار مختلف جامعه خاطرنشان کرد: فعالیت و اجرای برنامه ها و طرح های متنوع فرهنگی در مساجد انگیزه جوانان را افزایش می دهد.


وی با اشاره به این‌که عدم توجه به جایگاه مساجد در دراز مدت آثار زیانباری به دنبال خواهد داشت، افزود: هدف اصلی استکبار جهانی بیگانگی جوانان از دین و مسجد است، اگر نتوانیم استراتژی محکمی در مقابله با تهاجم مبتذل فرهنگی غرب داشته باشیم، به یقین شکست خواهیم خورد.


حجت الاسلام انتظاری در پایان بر اهمیت توجه به مخاطب‌شناسی و برقراری ارتباط با نسل جوان از سوی روحانیان و ائمه جماعات مساجد تأکید کرد و گفت: مسجد ملک پدری شخص خاصی نیست، باید حضور جوانان در مساجد را ارزش دانست و زمینه لازم برای فعالیت نسل پویای جامعه در محافل مذهبی را فراهم کرد./935/پ202/س

ارسال نظرات