۲۷ آبان ۱۳۹۲ - ۱۹:۲۸
کد خبر: ۱۹۰۰۲۳

شروطی که فرانسه برای ایران گذاشت

خبرگزاری رسا ـ بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم غاصب صهیونیستی با قدردانی از اولاند گفته است: او دوست واقعی اسرائیل است.
فرانسوا اولاند رئيس جمهور فرانسه

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، دویچه وله آلمان در خبری گفت: فرانسوا اولاند، رئیس‌جمهور فرانسه در دیدار با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل چهار شرط را برای حصول توافق هسته‌ای با ایران مطرح کرده است. دور جدید مذاکرات ایران و 1+5 روز بیستم نوامبر در ژنو برگزار خواهد شد.


به گفته این خبرگزاری؛ وی از ایران خواست که به سرعت همه تأسیسات هسته‌ای‌اش را تحت نظارت بین‌المللی قرار دهد، غنی‌سازی 20 درصد را متوقف کند و ذخیره اورانیوم غنی شده خود را کاهش دهد.


به گفته آقای اولاند چهارمین شرط برای توافق با تهران، توقف ساخت و ساز تأسیسات آب سنگین اراک است.


اولاند در ادامه با بیان اینکه حمایت کشورش از رژیم صهیونیستی تزلزل‌ناپذیر است، افزود: سلاح اتمی در دست ایران تهدیدی است برای اسرائیل، منطقه و سراسر جهان.


دویچه وله در ادامه به نقل از اولاند گفت: کشور فرانسه اجازه نمی‌دهد ایران به بمب اتمی مسلح شود. همچنین تا زمانی که ایران برنامه‌های اتمی برای دستیابی به بمب اتمی را پایان ندهد فشارها و تحریم‌ها همچنان ادامه خواهند داشت.


قابل ذکر است بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم غاصب صهیونیستی با قدردانی از اولاند گفته است: او دوست واقعی اسرائیل است./1421/1409/ح

ارسال نظرات