۱۰ آذر ۱۳۹۲ - ۰۹:۳۵
کد خبر: ۱۹۱۱۱۱
نماینده بروجن در مجلس:

آمریکایی‌ها تصور نکنند مذاکره یعنی اعتماد به آنها

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم بروجن در مجلس گفت: مشکل مهم ما ترسیم نامطلوبی است که دشمنان از شیعه با توسل به انواع دروغ‌ها و تهمت‌ها رقم زده‌اند، بنابراین باید با یک دیپلماسی فعال و تماس مستقیم دولت‌های منطقه و خارج منطقه به این شیعه‌هراسی پایان داد تا همگان بدانند ما حاضریم با همه کشورها جز موارد بسیار نادری، در صلح و صفا و امنیت زندگی کنیم.
سلطاني نماينده بروجن
امیرعباس سلطانی، نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، ضمن تشکر از هیأت مذاکره‌کننده ایرانی برای حل مساله انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای اظهار داشت: این راه باید با تدبیر، قدرت، عزت و رعایت مسائل مردم و نظام ادامه داده شود تا به امید خدا به نتیجه مطلوب برسد.
 
سلطانی یادآور شد: مشکل مهم ما ترسیم نامطلوبی است که دشمنان از شیعه با توسل به انواع دروغ‌ها و تهمت‌ها رقم زده‌اند، بنابراین باید با یک دیپلماسی فعال و تماس مستقیم دولت‌های منطقه و خارج منطقه به این شیعه‌هراسی پایان داد تا همگان بدانند ما حاضریم با همه کشورها جز موارد بسیار نادری، در صلح و صفا و امنیت زندگی کنیم.
 
نماینده بروجن در مجلس تأکید کرد: نباید غربی‌ها تصور کنند که ما با این قرارداد به مقصود خود رسیده‌ایم، بلکه بدانند ما برای حسن نیت و اعتمادسازی و آمادگی برای یک قرارداد جامع که منافع طرفین را در بر گیرد، تن به این قرارداد مقدماتی داده‌ایم.
 
وی با بیان این که حل این مسأله موجب امنیت منطقه خواهد شد، گفت: این در حالی است که بعضی از رژیم‌های غاصب منافع خود را در ناامنی منطقه می‌دانند.
 
این مقام مسؤول با اشاره به این که تمام اعضای محترم دولت و رییس جمهور باید سعی کنند در مسیر اعتدال که قول آن را داده‌اند حرکت کنند تا از پشتیبانی همه مردم برخوردار باشند، تصریح کرد: تجربه‌های تاریخی تلخ از حضور آمریکا در کشور مانند کودتای ننگین 28 مرداد 1332 ما را کاملا به آمریکایی‌ها بی‌اعتماد کرده است.
 
وی افزود: آمریکایی‌ها خیال نکنند اگر ما با آن‌ها مذاکره کردیم و دست دادیم، یعنی این که به آن‌ها اعتماد داریم؛ بلکه این از ادب، درایت و عقلانیت ما است که انسان مذاکره کند؛ دست بدهد و بعد انگشتانش را بشمرد.
 
عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان این که این نظام، نظامی الهی است گفت: بر همین اساس هرگز زیر بار ظلم نمی‌رویم و آزادانه زندگی می‌کنیم و در عین حال که حقوق دیگران را به رسمیت می‌شناسیم دنیا نیز باید حقوق ما را به رسمیت بشناسد.
 
وی در ادامه به روایتی از حضرت علی(ع) اشاره کرد و عنوان کرد: ایشان می‌فرمایند اگر کسی حق دیگری را به رسمیت بشناسد و آن دیگری حق او را به رسمیت نشناسد، این بردگی است و دین با بردگی موافق نیست.
 
سلطانی در پایان افزود: ما در طول هشت سال دفاع مقدس به جهان ثابت کردیم که هیچ ترسی از دنیا نداریم، اما رعایت ادب یک وظیفه بین‌المللی و از دستورات رسمی دین مبین اسلام است؛ بنابراین ما با دنیا با رعایت ادب و در عین حال عاقلانه و عالمانه تعامل می‌کنیم./9457/ت302/ج
ارسال نظرات