۰۳ دی ۱۳۹۲ - ۱۹:۵۱
کد خبر: ۱۹۳۱۳۹
حجت الاسلام قهرمانی تأکید کرد؛

ضرورت حضور تبلیغی روحانیت در دانشگاه‌ها

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه های علمیه آذربایجان غربی بر حضور مستمر طلاب و علما در دانشگاه‌ها تأکید کرد و گفت: طلاب باید در محیط های مختلف در کنار دانشجویان بوده و با تأثیرگذاری معنوی نقش خود را ایفا کنند.
حجت الاسلام قهرماني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام محمدجواد قهرمانی، مدیر حوزه های علمیه آذربایجان غربی، عصر امروز در نخستین نشست هم اندیشی اساتید حوزه و دانشگاه ارومیه، این جلسه را یک حرکت مبارک خواند و افزود: وحدت حوزه و دانشگاه می تواند موجبات رشد و بالندگی هر دو نهاد علمی _ تربیتی و به تبع آن تعالی علمی و معنوی جامعه را فراهم کند.

 

وی با تأکید بر اهمیت وحدت حوزه و دانشگاه اظهار کرد: این مهم از آرزوهای امام راحل و جزء مطالبات رهبر انقلاب است که باید در تحقق آن بیشتر تلاش شود.
 
حجت الاسلام قهرمانی با بیان این که تربیت نیروهای متخصص، متعهد و متخبق به اخلاق اسلامی برای نظام اسلامی ایران از خواسته های رهبری است، خاطرنشان کرد: اگر حوزه و دانشگاه چنین نیروهایی را تربیت کنند جامعه اسلامی به اهداف والای خود رسیده و نیازهای جامعه حل خواهد شد.
 
وی با ارائه گزارشی کمی و کیفی از فعالیت های حوزه های علمیه استان تصریح کرد: دنیای امروز نیازمند طلاب و دانشمندان علمی و معنوی است و حوزه های علمیه در تلاشند با تربیت شاگردانی در مکتب اسلام و شیعه جعفری پاسخگوی نیازهای جامعه باشند.
 
مدیر حوزه های علمیه آذربایجان غربی بر حضور مستمر طلاب و علما در دانشگاه ها تاکید کرد و گفت: طلاب باید در محیط های مختلف همچون خوابگاه ها و مراکز آموزشی، تفریحی و ورزشی در کنار دانشجویان بوده و با تأثیرگذاری معنوی نقش خود را ایفا کنند.
 
حجت الاسلام قهرمانی ابراز امیدواری کرد: با ادامه این جلسات بتوان بیشتر از ظرفیت های موجود در دانشگاه ها و حوزه بهره برد.
 
وی خاطرنشان کرد: استادان حوزه و دانشگاه باید با همکاری، اتحاد و همدلی مسائل مربوط به حوزه و دانشگاه را آسیب شناسی کرده و با تلاش برای رفع آنها موجبات رشد و تعالی هر دو نهاد را به وجود آورند.
 
گفتنی است، نخستین نشست هم اندیشی اساتید حوزه و دانشگاه های ارومیه به همت حوزه علمیه امام خمینی(ره) ارومیه در مرکز مدیریت حوزه های علمیه استان برگزار شد.
 
در این نشست 35 نفر از اساتید حوزه و دانشگاه، مسؤولان و معاونان نهادهای نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ارومیه، دانشگاههای آزاداسلامی و صنعتی ارومیه و مدیران و معاونان مرکز مدیریت حوزه علمیه استان حضور داشتند./936/پ202/س
ارسال نظرات