۱۱ دی ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۵
کد خبر: ۱۹۳۸۰۱
امام جمعه بابل:

شهدا الگوهای برجسته ایستادگی و مقاومت هستند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بابل در مراسم یادواره شهدای مازندران، شهدا را الگوهای برجسته ایستادگی و مقاومت در راه اسلام و انقلاب معرفی کرد.
حجت الاسلام حسن روحاني، امام جمعه بابل

به گزارش  خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت‌الاسلام مجتبی روحانی، امام جمعه بابل امروز در مراسم بزرگداشت ده هزار و 400 شهید استان مازندران در مصلی نماز جمعه بابل، هدف از برگزاری یادواره های شهدا را تجدید بیعت و پیمان با آرمان های شهدا عنوان کرد و گفت: استقامت و پایداری بر اصول اسلام و انقلاب در برابر فشارهای دشمنان از اهداف بلند شهدا بود.

 

وی ادامه داد: اگر بر عهد خود با امام و شهیدان باقی بمانیم و بر مکتب خود استقامت بورزیم استکبار هرگز نخواهد توانست بر ما چیره شود.

 

امام جمعه بابل خطر بزرگ جامعه امروز را درگیر شدن با مسائل دنیوی و مادی و دور شدن از معنویت بیان کرد و گفت: یکی از خطرات بزرگ این است که در مسائل دنیوی و مادی آنچنان غرق شویم که مسائل دینی و معنوی دچار خدشه شود.

 

این استاد حوزه و دانشگاه، شهدا را الگویی برجسته برای جامعه دانست و خاطرنشان کرد: شهدا با نثار جان و مال خود الگویی برجسته در راه مجاهدت در راه خدا هستند.

 

وی ادامه داد: طبق روایت و حدیثی از امام معصوم(ع) اگر ملتی لباس رزم را از تن خود بیرون کند لباس ذلت را بر تن خود خواهد کرد و ما در این این یادواره ها با شهدا پیمان می بندیم که لباس رزم را از تن خود بیرون نکنیم.

 

حجت الاسلام روحانی رزمندگان اسلام را از مصداق عبارت بقیه الله در قرآن  بیان کرد و تصریح کرد: شما رزمندگان و ایثارگران در این مراسم 15 هزار نفری مصداق بارز بقیه الله هستید.

 

خطیب جمعه بابل یکی از اهداف  برگزاری این یادواره ها را ارزیابی وضعیت کنونی خود با آرمان های شهدا دانست و گفت: امروز باید خود را ارزیابی کنیم که تا چه اندازه به آرمان های شهدا پایبند بوده ایم.

 

وی ادامه داد: در یادواره های شهدا با شهدا عهد می بیندیم که در راهی که آنها همه چیزشان را فدا کردند، پایبند خواهیم بود./950/پ202/ب

ارسال نظرات