۲۸ دی ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۴
کد خبر: ۱۹۵۳۱۳
مدیر حوزه علمیه امام حسن عسکری آمل:

بهره گیری از سیره امام صادق راه جهانی سازی اسلام شیعی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه امام حسن عسکری (ع) آمل با تاکید بر این که بهره گیری از سیره امام صادق(ع) راه جهانی سازی اسلام شیعی است، بیان داشت: حوزه های علمیه باید سیره نورانی امام صادق(ع) را به درستی در جامعه ترویج داده و تلاش والایی را به کار گیرند.
حجت الاسلام موسي رجايي، مدير حوزه علميه امام حسن عسکري آمل

حجت الاسلام موسی رجایی، مدیر حوزه علمیه امام حسن عسکری(ع) آمل، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، با گرامی داشت فرارسیدن هفته وحدت و میلاد باسعادت پیامبر گرامی اسلام(ص) و امام جعفرصادق(ع)، گفت: تلاش ارزنده ای باید در راستای ترویج سیره نبوی و اهل بیت معصومین(ع) وجود داشته باشد.

وی با اشاره به این که امام صادق(ع) در شرایط خاصی قرار داشته و این امام همام فعالیت های خود را با رویکردی فرهنگی انجام می داد، بیان داشت: امام صادق(ع) در رشته های مختلف شاگردان بزرگی را تربیت کرده و تلاش های ارزنده ای برای ترویج دین مبین اسلام انجام داد.

حجت الاسلام رجایی با بیان این که یکی از رویکردهای امام صادق(ع) تربیت شاگردان بر اساس نیازها و خواست های روز جامعه بوده است، ادامه داد: این امام همام از فرصت های به وجود آمده در آن دوران برای نشر معارف اهل بیت معصومین(ع) و قرآن کریم به بهترین نحو ممکن بهره گیری کرد.

مدیر حوزه علمیه امام حسن عسکری(ع) آمل با تاکید بر این که بهره گیری از سیره امام صادق(ع) راه جهانی سازی اسلام شیعی است، بیان داشت: حوزه های علمیه باید سیره نورانی امام صادق(ع) را به درستی در جامعه ترویج داده و تلاش والایی را به کار گیرند.

حجت الاسلام رجایی، ادامه داد: امروز برای نشر دین مبین اسلام رسالت مهمی داریم که باید از شیوه های امام صادق(ع) در این راستا بهره گیریم.

وی با گرامی داشت میلاد باسعادت پیامبر گرامی اسلام، گفت: حضرت محمد(ص) مظهر عطوفت، نور و رحمت است که باید سیره نورانی این وجود با عظمت را در زندگی خود جاری کنیم.

مدیر حوزه علمیه امام حسن عسکری(ع) آمل با بیان این که برترین ویژگی ها و خصایص در وجود نورانی حضرت محمد(ص) وجود دارد، بیان داشت: پیامبر گرامی اسلام از جایگاه والایی برخوردار بوده که باید برای همگان معرفی و تبیین شود.

حجت الاسلام رجایی در پایان، اضافه کرد: باید اهتمام والایی در راستای ترویج اسلام ناب محمدی در سراسر جهان وجود داشته و زندگی نورانی پیامبر گرامی اسلام برای همگان شناخته شود./950/ت303/ب

ارسال نظرات