۲۹ دی ۱۳۹۲ - ۱۷:۰۰
کد خبر: ۱۹۵۴۶۹
دبیرکل سازمان ملل:

اقدامات اسرائیل برای یهودی سازی قدس نامشروع و غیرقانونی است

خبرگزاری رسا ـ دبیر کل سازمان ملل تاکید کرد که تمامی اقدامات رژیم صهیونیستی به منظور تغییر تابعیت قدس و یهودی سازی آن اقداماتی نامشروع و غیر قانونی است.
بان کي مون

 

به گزارش خبرگزاری رسا، بان کی مون دبیرکل سازمان ملل در پیامی به ملک محمد ششم، پادشاه مراکش و رییس کمیته قدس، عملیات یهودی سازی رژیم صهیونیستی در شهر قدس را غیر قانونی خواند.

 

مون در ادامه اظهارات خود تصریح کرد: موضع سازمان ملل در خصوص قدس واضح و شفاف است و این سازمان هرگونه اقدام و یا تدابیر رژیم صهیونیستی برای تغییر تابعیت قدس و یهودی سازی آن را اقدامی نامشروع و غیر قانونی می داند.

 

در ادامه این نامه اشاره شده که اینگونه اقدامات با قوانین و معاهدات بین المللی در تضاد است و مانعی در مقابل راه حل تشکیل دو دولت خواهد بود.

 

این در حالی است که پادشاه مراکش نیز قبلا در نامه ای به بان کی مون و پاپ فرانسیس نسبت به امضای هرگونه توافقنامه ای که منجر به تثبیت اشغالگری رژیم صهیونیستی در شهر قدس شود، هشدار داده بود.

 

دبیرکل سازمان ملل در نامه خود به پادشاه مراکش عنوان کرد: می دانیم که مشغله کاری زیادی دارید و هر اقدامی که در مورد قدس انجام شود، مطمئنا بازتاب گسترده ای در سرتاسر جهان خواهد داشت، به همین خاطر قدس باید به نماد صلح و سازش جهانی تبدیل شود. قدس جوهر امید و آرزوهای مسلمانان، یهودیان و مسیحیان است و باید به روی همگان باز باشد.

 

اظهارات بان کی مون در حالی بیان می شود که رژیم صهیونیستی هفته گذشته با طرح ساخت 1076 واحد مسکونی جدید در شهرک های صهیونیست نشین واقع در قدس اشغالی و بیش از 800 واحد مسکونی در شهرک های کرانه باختری موافقت کرد که فلسطینی ها در واکنش به این اقدام اعلام کرده اند که شهرک سازی های جدید پیامی از جانب اسرائیل به واشنگتن مبنی بر طفره رفتن از تلاش های صورت گرفته در راستای تحقق صلح و سازش در منطقه است.

 

همچنین این نامه در شرایطی به پادشاه مراکش ارسال می شود که جان کری، وزیر خارجه آمریکا چند روز قبل در ادامه تلاش های خود برای پیشبرد مذاکرات سازش بین تشکیلات خودگردان و رژیم صهیونیستی به سرزمین های اشغالی سفر کرده بود./982/ب102/د

ارسال نظرات