۱۴ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۹:۵۷
کد خبر: ۱۹۶۷۸۱

عهدنامه مالک اشتر منتشر می­شود

خبرگزاری رسا ـ کتاب «عهدنامه مالک اشتر» به زودی از سوی مرکز پژوهشی میراث مکتوب منتشر می­شود.
عهدنامه مالک اشتر

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از میراث مکتوب، عهدنامه مالک اشتر با ترجمه محمدابراهیم بدایع نگار تهرانی با مقدمه، تصحیح و تعلیقات محمد شاد روی منش و محمود عابدی به زودی از سوی مرکز پژوهشی میراث مکتوب منتشر می­شود.

 

نامه امام علی بن ابی طالب علیه‌السلام به مالک اشتر نخعی، معروف به «عهد» یا «فرمان مالک اشتر» جامع ‌ترین نامه ‌ای است که سید رضی در کتاب شریف نهج البلاغه از آن حضرت آورده و در آن بیش از دیگر نامه ‌ها به مسائل جامعه و ارکان حکومت پرداخته شده است. عهدنامه را از دیرزمان، چندین بار به زبان فارسی ترجمه کرده‌اند، یکی از این ترجمه‌ هاست، برگردان محمّد ابراهیم نواب تهرانی (د: 1299 ق.) که آن را از بهترین و استادانه ‌ترین نثرهای عصر قاجار شمرده‌اند. در این دفتر ترجمۀ بدایع ‌نگار تهرانی به همراه دست ‌نوشته ‌ای به خط تویسرکانی از آن ترجمه (مکتوب به سال 1297 ق.) تقدیم خوانندگان شده است.

 

کتاب عهدنامه مالک اشتر با ترجمۀ محمدابراهیم بدایع نگار تهرانی با مقدمه، تصحیح و تعلیقات محمد شاد روی منش و محمود عابدی هم اکنون از سوی مرکز پژوهشی میراث مکتوب در دست انتشار است و تا پایان ماه جاری به بازار نشر عرضه خواهد شد. ترجمه مقدمه این اثر را به انگلیسی را محمود امیدسالار بر عهده داشته است.

 

گفتنی است این اثر در شمارگان 2500 نسخه به بهای 10 هزار تومان از سوی میراث مکتوب منتشر خواهد شد./998/د102/ق

ارسال نظرات