۰۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۷:۰۰
کد خبر: ۱۹۸۶۶۲
یکی از علمای بحرین:

استقلال علما سبب تبلیغ آزادانه دین شده است

خبرگزاری رسا ـ یکی ا ز علمای بحرین با تاکید بر حفظ استقلال علما خاطرنشان ساخت که استقلال علما سبب شده است که حوزه‎های علمیه با آزادی به تبلیغ دین اسلام بپردازند.
سيد هاشم البحراني از علماي بحرين

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید هاشم البحرانی از علمای بحرین، در تجمعی که با عنوان «علما از صحنه محو نخواهند شد» در مراکز الغربی در منطقه الدیر برگزار شد، به بررسی جایگاه شیعه در جامعه پرداخت و گفت: همه عاقلان و تحصیل کنندگان به خوبی دریافته‎اند که شیعه در طول تاریخ هرگز زیر بار زور و ستم ظالمان نرفته است.


وی ادامه داد: شیعیان در طول تاریخ همیشه استقلال خود را حفظ کرده و اجازه نداده اند که محتاج سیاست و یا اقتصادی باشند. این استقلال شیعیان موجب شده است که حوزه‎های علمیه، امامان جمعه، منبرها، مراکز فرهنگی، مساجد و حسینه‎ها وابسته به مکانی نباشد و آزادانه به تبلیغ و خدمت به اسلام بپردازند.


این عالم بحرینی روحیه استقلال خواهی مسأله عقائدی خواند و تصریح کرد: مردم بحرین با آغاز انقلاب خود خواهان استقلال بودند و با وجود این که به وسیله نظام آل‎خلیفه قلع و قمع می‎شدند ولی بازهم حاضر به مذاکره با حکومت برای حل بحران و رسیدن مردم به خواسته‎های خود بودند. هر انسان عاقلی بیش از یک مرتبه خطا نمی‎کند به همین علت نظام حاکم بحرین باید از اشتباه‎های گذشته خود  درس فرا گیرد و از اقدامات شنیع خود عقب نیشینی کند.


سید هاشم البحرانی از نظام حاکم بحرینی خواست که به مصالح، ثبات و پایداری ملت و مردم بیندیشد و عنوان کرد: تاریخ به خوبی شاهد است که هیچ گاه ظالمان از زمان امویان تاکنون به اهداف شوم خود دست نیافته‎اند و اگر این تاریخ در کشورهای همانند ایران و عراق مورد بررسی قرار دهیم به خوبی در می یابیم که با وجود ظالمان بسیاری که درصدد چیره شدن بر این کشورها بودند، در دست یابی به نقشه‎های خود موفق نبودند.


وی با تاکید بر حفظ استقلال علما اظهار داشت: شیعیان به محوریت علما به خوبی توانسته‎اند استقلال خود را در طول تاریخ حفظ کنند و انشا الله در آینده نیز همانند گذشته قدرتمندانه استقلال خود را حفظ خواهند کرد. علمای بحرین باوجود تحت فشار بودن از سوی نظام آل‎خلیفه، همچنان قدرت خود را حفظ کرده‎اند و اجازه نمی‎دهند که این گونه اقدام‎های حکومت آل‎خلیفه به آن‎ها ضربه وارد سازد.


سید هاشم البحرانی انحلال و مصادره اموال شورای اسلامی علمای بحرین را اقدامی احمقانه از سوی نظام آل‎خلیفه دانست و گفت: حکومت آل‎خلیفه می‎پنداشت که با انحلال شورای اسلامی، می‎تواند مانع از فعالیت‎های آن شود ولی این هدف شوم آنان نیز همانند گذشته به واقعیت نرسید و این شورا از گذشته قوی‎تر شده است.


این عالم بحرینی دفاع از علما را تکلیف شرعی خواند و بیان داشت: علمای بحرین به رهبری شورای اسلامی علما جایگاه اصلی خود را به دست آورده است و به پشتوانه علم و علما برای تحقق اهداف مشروع، مسالمت آمیز و دفاع از شیعه همچنان به انقلاب خود ادامه خواهد داد./994/ب902/د

ارسال نظرات