۰۹ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۰
کد خبر: ۱۹۸۸۵۰

پایان دوره آموزشی ویژه داوران مسابقات قرآن در عراق

خبرگزاری رسا ـ نخستین دوره آموزشی ویژه داوران مسابقات قرآن در کربلا با نام دوره «امام حسین(ع)» با همکاری آستان مقدس حسینی به کار خود پایان داد.
پايان دوره آموزشي ويژه داوران مسابقات قرآن در کربلا

به گزارش خبرگزاری رسا، دوره آموزشی ویژه داوران مسابقات قرآن که از سوم اسفندماه و با مشارکت 65 تن از فعالان و داوران قرآنی از استان‌های مختلف عراق و با همکاری آستان مقدس حسینی در کربلا آغاز شده بود روزگذشته به پایان رسید.


مراسم اختتامیه این دوره آموزشی، روزگذشته در صحن حرم مطهر امام حسین(ع) برگزار شد و در ابتدای مراسم سید حسنین الحلو، از قاریان برجسته عراقی آیاتی از کلام الله مجید را قرایت کرد.


شیخ عبدالمهدی کربلایی، تولیت آستان مقدس حسینی نیز طی سخنانی با قدردانی از فعالیت‌های قرآنی دارالقرآن این آستان در این مراسم گفت: دارالقرآن آستان مقدس حسینی سهم زیادی در پیشرفت و توسعه فرهنگ قرآنی در عراق داشته و فعالان قرآنی زیادی را پرورش داده است.


سیدمرتضی جمال الدین، مسؤول شعبه تحقیقات و مطالعات قرآنی دارالقرآن آستان مقدس حسینی نیز اظهار کرد: هفته آینده شاهد برگزاری مسابقات قرآن سالانه طلبه‌های حوزه علمیه عراق خواهیم بود.


یحیی الصحاف، از اساتید قرآنی رشته لحن عراق نیز طی سخنانی از تلاش‎های دارالقرآن آستان مقدس حسینی در برگزاری دوره‌های قرآنی قدردانی و تأکید کرد: نخستین دوره آموزشی داوران مسابقات قرآن امام حسین(ع)، در نوع خود بی‌نظیر بود و این دوره ستون دیگر دوره‌های قرآنی در عراق محسوب می‌شود./994/د102/ع


منبع: ایکنا

ارسال نظرات