۱۹ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۷:۱۴
کد خبر: ۱۹۹۸۴۵
در یک کنفرانس دانشگاهی مطرح شد؛

وضعیت مسلمانان سریلانکا مانند مسلمانان میانمار است

خبرگزاری رسا ـ گروهی از کارشناسان بین‎المللی در کنفرانسی در شهر بوداپست مجارستان اعلام کردند که حملات صورت گرفته علیه مسلمانان سریلانکا همانند وضعیتی است که مسلمانان میانمار با آن دست به گریبان هستند.
حمله بوداييان افراطي به مسلمانان سريلانکا
 
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پایگاه خبری بولتن نیوز، کارشناسان شرکت کننده در کنفرانسی در یکی از دانشگاه های شهر بوداپست مجارستان اعلام کردند که حملات بوداییان افراطی علیه مسلمانان سریلانکا مشابه همان حملاتی است که مسلمانان در میانمار متحمل می شوند.
 
سخنرانان در کنفرانس "خشم بودایی: خشونت علیه مسلمانان در سریلانکا و میانمار" که در دانشکده علوم سیاسی دانشگاه اروپای مرکزی در شهر بوداپست برگزار شد به مقایسه وضعیت مسلمانان سریلانکا و میانمار پرداختند.
 
شرکت کنندگان در این کنفرانس همچنین در مورد یافتن راه حلی برای پایان بخشیدن به خشونت های بوداییان علیه مسلمانان بحث کرده و به تبادل اخبار در مورد آخرین وضعیت مسلمانان در این دو کشور پرداختند. 
 
به گفته کارشناسان شرکت کننده در کنفرانس دانشگاه شهر بوداپست، با وجود آن که مسلمانان تنها 9 درصد از جمعیت سریلانکا را تشکیل می دهند اما بوداییان، که 70 درصد جمعیت این کشور را تشکیل می دهند از افزایش جمعیت مسلمانان نگران هستند و این دقیقا همان وضعیتی است که مسلمانان میانمار نیز با آن دست به گریبان هستند.
 
یکی از تفاوت های اصلی وضعیت مسلمانان در میانمار و سریلانکا در آن است که خشونت های بوداییان در میانمار باعث کشته شدن هزاران مسلمان در این کشور شده در حالی که حملات در سریلانکا محدود به مساجد، برداشتن روسری بانوان و مجروح شدن عده اندکی بوده است.
 
گفتنی است رهبر گروه ضد اسلامی Bodu Bala Sena در سریلانکا هفته گذشته به میانمار رفته و با رهبر جریان 969، که از گروه های بودایی ضد اسلامی محسوب می شود دیدار کرد.
 
رهبران مسلمانان سریلانکا به دنبال این دیدار نسبت به افزایش حملات بوداییان افراطی به مسلمانان ابراز نگرانی کردند./990/ب903/د
ارسال نظرات