استاد حوزه و دانشگاه:
برای فهم مهدویت رجوع به فطرت کافی است
خبرگزاری رسا _ استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که وجود امام زمان(عج) در جامعه مطابق با فطرت و حقیقت است، گفت: برای فهم و درک مهدویت لازم است انسان به فطرت خود رجوع کند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجتالاسلام برادران، استاد حوزه و دانشگاه صبح امروز در جمع ندبهخوانان و زائران مسجد مقدس جمکران با اشاره به اینکه در مسیحیت، یهود و حتی در برخی از ادیان غیرالهی سخن از آمدن منجی در میان است، گفت: یکی از معیارهای همه ادیان در خودشان مسأله فطرت است.
وی افزود: ما معتقد هستیم انسان فطرتی دارد و آموزههای هر دین را هم با فطرت میسنجیم یعنی این که اگر آموزههای هر دینی مطابق با فطرت بود صحیح است و الا آن آموزهها دچار انحراف شده و باطلاند.
استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه خداوند فطرت را به هر انسانی عنایت کرده است، اظهار داشت: معنی فطرت این است که اگر خداوند میل و نیازی را در آدمی قرار دهد، این میل و نیاز باید به صورتی پاسخ داده شود و امری حقیقی است همانکونه که خداوند در فطرت کودک این مسأله را مسجل کرده که شیر مادر را بنوشد.
حجتالاسلام برادران خاطرنشان کرد: برای فهم و درک مهدویت نیز لازم است انسان به فطرت خود رجوع کند و این مسأله را بسنجد که وجود منجی و مهدی(ع) چه اندازه با فطرت مطابق و سازگار است.
وی ادامه داد: انسان در هر لحظهای نیازمند یک نیروی ماورایی است تا او را کمک کند و این نیرو کسی نیست جز حضرت حجت(عج)، و همین امر که ما در لحظه به واسطه دعا و مناجات با امام زمان(عج) نجوا و گفتو گو می کنیم نشان می دهد که فطرتا نیازمند وجود یک امام و رهبر هستیم.
این استاد حوزه با اشاره به این که بیش از 6 هزار روایت درباره حضرت مهدی(عج) وجود دارد، تصریح کرد: ما شیعیان در تمام این موارد با اهلسنت مشترک هستیم ولی تفاوتی که وجود دارد این است که ما قائل به این هستیم که حضرت مهدی(عج) متولد شده و در حال حاضر در غیبت به سر میبرد، ولی اهلسنت میگویند منجی هنوز متولد نشده و در آینده متولد شده و ظهور خواهد کرد.
وی بیان داشت: تنها مکتبی که در دنیا قائل بر این مطلب است که امام زمان(عج) وجود دارد و روزی ظهور خواهد کرد، تشیع است و این مبنا، بنا به روایات، آثار و ادلهای که وجود دارد به حقیقت و فطرت نزدیک تر و صحیحتر است.
حجتالاسلام برادران با بیان اینکه امام زمان(عج) در میان ما حضور دارد و بنا به مصلحت خداوند آشکار و قابل مشاهده نیست، افزود: فطرت ما بر این است که باید یک امامی وجود داشته باشد که صدای ما را بشنود و ما را یاری کند، چون خود حضرت(عج) نیز فرمودهاند که «ما شیعیان خود را رها نکردهایم و همواره مراقب آنها هستیم».
وی گفت: این که ما در دعای ندبه و دیگر ادعیه و زیارات با امام زمان(عج) سخن می گوییم و صحبت می کنیم نشان از این دارد که حضرت در میان ما حضور دارند و الا با امام زمانی که نیامده و در آینده متولد خواهد شد که نمیشود سخن گفت و از او یاری خواست.
استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این مطلب که باید حواسمان باشد با شیعیان حضرت به درستی برخورد کنیم و آنها را نرنجانیم، یادآور شد: این مردم صاحب دارند و اگر شکایتی از ما نزد امام زمان(عج) انجام دهند کار بسیار سخت خواهد شد و آنجاست که حضرت دیگر به درخواست های ما پاسخ نمیدهند.
وی ابراز داشت: حال که به یقین رسیدیم که امام زمانمان حضور دارند و ما را میبینند باید بیش از پیش مراقب اعمال و رفتارمان باشیم و تلاش کنیم از هر گونه گناه و خطا مصون بمانیم تا توجه حضرت به ما بیشتر شود و یاریمان کند.
حجتالاسلام برادران در پایان با بیان این که ما باید همه خواستههای خود را با صاحبمان مطرح کنیم، خاطرنشان کرد: حضرت بقیةالله(عج) همواره هوای ما را دارند و این ما هستیم که باید دست به دامان ایشان شویم تا ما را از انحرافات و خطاها مصون بدارند و دستمان را بگیرند./907/ پ202/ع
ارسال نظرات