۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۳
کد خبر: ۲۰۴۱۱۹

سران معارض بحرین برای همبستگی با زندانیان اعتصاب غذا کردند

خبرگزاری رسا ـ رهبران حزب الوفاق بحرین برای همبستگی با زندانیان سیاسی «جو» دست به اعتصاب غذا زدند و از سازمان‌های بین‌المللی خواستار رسیدگی و توقف ظلم و ستم به زندانی‌ها شدند.
اعضاي جمعيت الوفاق اسلامي بحرين

 

به گزارش خبرگزاری رسا، رهبران جمعیت الوفاق اسلامی بحرین برای همبستگی با زندانیان سیاسی «جو» دست به اعتصاب غذا زدند.

 

شیخ علی سلمان دبیرکل الوفاق در سخنانی خواستار مشخص شدن تعداد زندانی‌های سیاسی بحرینی شد و گفت: سازمان‌های حقوقی شکنجه کردن زندانیان سیاسی را تایید کردند و تصریح کردند، زندانیان در شرایط سختی به سر می‌برند حتی در راهروها و دستشویی‌ها می‌خوابند.

 

از سوی دیگر شیخ حسین الدیهی معاون دبیر کل الوفاق در این ‌باره تصریح کرد: مردم شریف بحرین در ظلم و ستم حکومت به سر می‌برند و شهدا و مجروحانی در این راه تقدیم کرده است.

 

وی افزود: زندان‌های بحرین به دلیل بازداشت زیاد (فعالان سیاسی) شلوغ شده است و ما از حکومت خواستار توقف کردن ظلم و ستم به زندانی‌ها هستیم.

 

الدیهی اظهار داشت: انقلاب ما تا تحقق خواسته‌های مشروع و قانونی خود ادامه خواهد یافت و با تقدیم شهدایی در این راه متوقف نمی‌شود.

 

عبدالجلیل خلیل رییس فراکسیون الوفاق در این خصوص گفت: تعداد بازداشت ‌شدگان 3 هزار نفر است که این امر بحران سیاسی کشور را منعکس می‌کند.

 

سیدجمیل کاظم رییس شورى الوفاق هم تصریح کرد: اخبار رسیده از زندان «جو» نشان از شکنجه و آزار و اذیت شیعیان دارد و وجود جنگ بر علیه مذهب را نشان می‌دهد و ما در برابر جهانیان برای توقف این عمل فریاد می‌زنیم.

 

وی خواستار توجه سازمان‌های بین‌المللی و حقوق بشر برای متوقف کردن خشونت‌های حکومت بحرین در خصوص زندانی‌های سیاسی شد.

 

بیش از 400 نفر از زندانیان سیاسی بحرین در زندان مرکزی «جو» اعتصاب غذا کرده‌اند، مناطق مختلف بحرین شاهد راهپیمایی های مردمی است که در همبستگی با اعتصاب کنندگان غذا در زندان مرکزی "جو" به خیابان‌ها آمده‌اند./980/ب102/د

ارسال نظرات