۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۰:۰۷
کد خبر: ۲۰۶۰۸۷
آیت‌الله حسینی بوشهری:

برجستگی علمی آیت الله بهجت تحت الشعاع شخصیت عرفانی و اخلاقی ایشان قرار گرفته است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه‌های علمیه با تأکید بر این‌که حضرت آیت‌الله بهجت نسبت به انقلاب اسلامی دغدغه داشت و یار و یاور انقلاب و رهبری بود، ابراز کرد:‌ حضرت آیت‌الله بهجت همواره در بحران‌ها توصیه‌هایی را به امام و رهبری انجام می‌داد.
آيت الله حسيني بوشهري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا،‌ آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری مدیر حوزه‌های علمیه پنج‌شنبه شب در مراسم پنجمین سالگرد ارتحال حضرت آیت‌الله بهجت که با حضور مراجع و علما در مسجد اعظم قم برگزار شد، با بیان این‌که خداوند به انسان عقل را عطا کرده تا خوب و بد را از یکدیگر تشخیص دهد، گفت: عقل همچون چراغی پر نور انسان به مسیر درست هدایت می‌کند.

وی با اشاره به این‌که در روایات عالمان دینی به چراغ‌های پر نور تشبیه شده‌اند، ابراز کرد: حضرت آیت‌الله بهجت همچون چراغی مسیر هدایت انسان‌ها را روشن می‌کرد.

مدیر حوزه‌های علمیه با بیان این‌که عالمی که به علم خود عمل کند از 70 هزار عابد برتر است، اظهار کرد: یکی از ثمرات مهم علم عمل کردن به آن است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: انسان باید سراغ عالمی برود که او را از شک به یقین برده و انسان را به یاد خدا و معاد بیندازد.

نماینده مردم بوشهر در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به روایات بر ضرورت توجه به عمل تأکید کرد و گفت:‌ طلاب حوزه‌های علمیه قبل از سخن باید عمل خود را اصلاح کنند چون جامعه از اعمال آنها بیشتر الگو برداری می‌کنند.

امام جمعه قم افزود: یکی از راه‌های رسیدن به سبک زندگی اسلامی این است که انسان از سیره و روش بزرگان و عالمان دینی الگو برداری کند.

آیت‌الله حسینی بوشهری بعد علمی حضرت آیت‌الله بهجت را مورد اشاره قرار داد و افزود: حضرت آیت‌الله بهجت شخصیتی ذو ابعاد بود و به خاطر شخصیت عرفانی و اخلاقی، بعد علمی ایشان مغفول مانده است.

وی با بیان این‌که حضرت آیت‌الله بهجت در زمینه علمی زبانزد بود،‌ اظهار کرد:‌ حضرت آیت‌الله بهجت از اساتید برجسته‌ای استفاده کرد و تا آخرین لحظه زندگی از تدریس غافل نشد.

مدیر حوزه‌های علمیه با اشاره به اهتمام ویژه حضرت آیت‌الله بهجت به علم و دانش، گفت:‌ ایشان همیشه به طلبه‌ها توصیه می‌کردند که خوب درس بخوانند و می‌فرمودند طلبه‌ای که درس نخواند ثمری ندارد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بعد اخلاقی حضرت آیت‌الله بهجت را مورد توجه قرار داد و گفت: حضرت آیت‌الله بهجت قبل از این‌که به سن بلوغ برسد از معصیت الهی اجتناب می‌کرد و همین مسأله عامل موفقیت وی بود.

نماینده مردم بوشهر در مجلس خبرگان رهبری با بیان این‌که حضرت آیت‌الله بهاء الدینی آیت‌الله بهجت را عالمی با جایگاه والا می‌دانستند، ابراز کرد: برخی از خبرگان از امام خمینی(ره) تقاضای درس اخلاق داشتند و امام فرمود مگر آیت‌الله بهجت در قم نیست.

امام جمعه قم با بیان این‌که حضرت آیت‌الله بهجت برای غلبه بر خواب گاهی نشسته می‌خوابید، اظهار کرد: برخی به آیت‌الله بهجت می‌گفتند بیشتر استراحت و کمتر عبادت کنید اما ایشان می‌گفت با عبادت یک مطلب علمی را به جای یک ساعت در 10 دقیقه متوجه می‌شوم.

آیت‌الله حسینی بوشهری با بیان این‌که علمای دین همیشه در میان نیستند و متأسفانه ما قدر آنها را نمی‌دانیم، افزود: مراجع ما دارای انوار تابناکی هستند اما هرکدام یک ویژگی منحصر به فردی دارند.

وی خاطرنشان کرد: زمانی که حضرت امام خمینی(ره) در سال 41 به کشور بازگشت مردم قم کوچه‌ها را چراغانی کردند و آیت‌الله بهجت به منزل امام می‌رفت و به دیوار تکیه می‌داد و می‌فرمود آمده‌ام که ابراز ارادت و حمایت خود را به آقای خمینی نشان داده و وظیفه خود را انجام دهم.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تأکید بر این‌که حضرت آیت‌الله بهجت نسبت به انقلاب اسلامی دغدغه داشت و یار و یاور انقلاب و رهبری بود، ابراز کرد:‌ حضرت آیت‌الله بهجت همواره در بحران‌ها توصیه‌هایی را به امام و رهبری انجام می‌داد./927/پ202/ج

ارسال نظرات