۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۹
کد خبر: ۲۰۶۶۰۳
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

بهره گیری از متون اسلامی زمینه ساز رشد علم پزشکی است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مجلس خبرگان رهبری ﺑﺎ اﺷﺎره ﺑﻪ ﺟﺎﯾﮕﺎه ﺑﮫﺪاﺷﺖ و ﺳﻼﻣﺖ در رواﯾﺎت اﺳﻼﻣﯽ ﮔﻔﺖ: در ھﯿﭻ دﯾﻨﯽ ﺑﻪ اﻧﺪازه اﺳﻼم ﺑﻪ ﻣﺴﺄﻟﻪ ﺳﻼﻣﺖ ﺟﺴﻤﯽ و رواﻧﯽ ﺟﺎﻣﻌﻪ ﺗﻮﺟﻪ ﻧﺸﺪه اﺳﺖ و ھﻤﯿﻦ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ ﺳﻼﻣﺖ اﻧﺴﺎن ھﺎ از وﯾﮋﮔﯽ ھﺎی ﺑﺮﺟﺴﺘﻪ دﯾﻦ اﺳﻼم اﺳﺖ.
آيت الله طبرسي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت‌الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران عصر امروز  در دیدار مسؤولان و کارکنان طب سنتی استان توجه به حوزه سلامت و درمان را یک امر ضروری دانست و گفت: هر چه در این حوزه سرمایه گذاری کنیم به حد نتایج خوبی برای آینده جامعه را شاهد خواهیم بود.

 

وی ﺑﺎ اﺷﺎره ﺑﻪ ﺟﺎﯾﮕﺎه ﺑﮫﺪاﺷﺖ و ﺳﻼﻣﺖ در رواﯾﺎت اﺳﻼﻣﯽ ﮔﻔﺖ: در ھﯿﭻ دﯾﻨﯽ ﺑﻪ اﻧﺪازه اﺳﻼم ﺑﻪ ﻣﺴﺄﻟﻪ ﺳﻼﻣﺖ ﺟﺴﻤﯽ و رواﻧﯽ ﺟﺎﻣﻌﻪ ﺗﻮﺟﻪ ﻧﺸﺪه اﺳﺖ و ھﻤﯿﻦ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ ﺳﻼﻣﺖ اﻧﺴﺎن ھﺎ از وﯾﮋﮔﯽ ھﺎی ﺑﺮﺟﺴﺘﻪ دﯾﻦ اﺳﻼم اﺳﺖ.

 

آیت الله طبرسی با بیان این که سلامتی و امنیت دو نعمت بسیار مهم است، خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم که جامعه از سلامت نسبی و امنیت خوبی برخوردار شود.

 

امام جمعه ساری با بیان این که در متون و منابع اسلامی از جمله احادیث و روایات ائمه معصومین(ع) تاکید فراوانی بر رعایت اصول بهداشتی شده است که می تواند بستری مناسب برای محققان و پژوهشگران باشد، تصریح کرد: محققان حوزه درمان و پزشکی باید بیشتر به منابع اسلامی مراجعه کنند.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری گفت: دین مبین اسلام همواره به مسائلی همچون بهداشت فردی، پاکیزگی و جلوگیری از پرخوری تأکید زیادی دارد.

 

آیت الله طبرسی در ادامه سخنان خود نهادینه شدن مصرف مناسب و صحیح مواد غذایی و تغذیه در جامعه را امری ضروری دانست و بیان داشت: با ترویج این موضوع می توانیم از بروز بسیاری از بیماری ها جلوگیری کنیم.

 

وی با بیان این پژوهش گران کشورمان باید با میزان بهره گیری آموزه های اسلامی در حوزه بهداشت و درمان را در کشور افزایش دهند، افزود: احکام اسلامی در حوزه بهداشت و درمان باید مورد بیشتر مورد تحقیق و پژوهش قرار گیرد.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشار به این که مکتب غنی اسلام به امر سلامت و آموزش تاکید دارد، ادامه داد: در سخنان ائمه اطهار(ع) نیز سلامتی پایه و اساس هر کاری عنوان شد.

 

آیت الله طبرسی با بیان این که پزشکان در طب سنتی و مکمل، به وجود انسان توجه می کنند و جزیی نگر نیستند، تصریح کرد: در حوزه علوم بشری، پزشکی سرآمد همه دانش ها است.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به این که طب و بهداشت زمانی ارزش دارد که فعالیت فعالان این بخش، سلامتی انسان را دربر داشته باشد، بیان داشت: طب سنتی در ایران و جهان اسلام از احترام و ارزش خاصی برخوردار است و باید بیشتر به آن توجه شود.

 

امام جمعه ساری در بخش دیگری از سخنان خود ﺑﺎ ﺑﯿﺎن اﯾﻦ ﮐﻪ ﺟﻮاﻧﺎن و داﻧﺸﻤﻨﺪان اﯾﺮان ﺑﺎ ﺗﮑﯿﻪ ﺧﻮدﺑﺎوری و ﺣﻤﺎﯾﺖ ھﺎی دﻟﺴﻮزان ﻧﻈﺎم ﺗﻮاﻧﺴﺘﻨﺪ ﺑﻪ دﻧﯿﺎ ﺛﺎﺑﺖ ﮐﻨﻨﺪ ﮐﻪ ﻣﯽ ﺗﻮاﻧﻨﺪ ﻣﺴﺘﻘﻞ ﺑﻤﺎﻧﺪ، ﺧﺎطﺮﻧﺸﺎن ﮐﺮد: ﺧﻮﺷﺒﺨﺘﺎﻧﻪ اﻣﺮوز اﯾﺮان اﺳﻼﻣﯽ در ﺑﺴﯿﺎری از ﺣﻮزه ھﺎ ﺑﻪ ﺧﻮدﮐﻔﺎﯾﯽ رﺳﯿﺪه اﺳﺖ./950/پ202/ب

ارسال نظرات