۱۹ تير ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۰
کد خبر: ۲۱۲۷۰۱
استاد حوزه علمیه:

شک به حقایق دینی اندوه‌ساز است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام قائمی با اشاره به آیه شریفه قرآن کریم که دوستان خداوند را کسانی می داند که نه ترسی دارند و نه اندوهگین می شوند، افزود: مومن مانند کوه استوار است که هیچ طوفان شدیدی او را تکان نمی دهد.
حجت الاسلام اصغر قائمي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا حجت الاسلام اصغر قائمی، سخنران مسجد مدرسه حضرت آیت الله گلپایگانی(ره) در دوازدهمین روز از ماه مبارک رمضان با بیان این که یقین، انسان را به درجات رفیع می رساند، گفت: در روایت آمده است که خداوند آرامش را در یقین قرار داده است یعنی نتیجه یقین، آرامش و نتیجه شک، اندوه و ناراحتی است.

وی با اشاره به آیه شریفه قرآن کریم که دوستان خداوند را کسانی می داند که نه ترسی دارند و نه اندوهگین می شوند، افزود: مومن مانند کوه استوار است که هیچ طوفان شدیدی او را تکان نمی دهد.

میلغ حوزه علمیه در ادامه با بیان این که آخرین مرتبه ایمان، اولین مرتبه یقین است، ابراز داشت: در روایات، ایمان بالاتر از اسلام و یقین بالاتر از ایمان دانسته شده است.

وی با بیان این که راه شناخت خداوند این است که مردم امام زمانشان را بشناسند، اظهار داشت: امام علی(ع) به سلمان فرمودند که آیا می خواهی جایگاهت را در بهشت ببینی؛ سلمان پاسخ داد: بله، سپس حضرت جایگاه باعظمت سلمان را به وی نشان دادند و از او پرسیدند که آیا می خواهی به آنجا بروی؛ سلمان پاسخ داد که هر کجا که شما باشید برای من بهشت است. آری لازمه معرفت خداوند معرفت امامان معصوم است.

حجت الاسلام قائمی با بیان این که قرآن کریم دنیا را بازیچه می داند، اضافه کرد: در روایتی از امام صادق(ع) که مرحوم فیض کاشانی آن را در کتاب وافی نقل کرده، آمده است اگر مردم فضیلت معرفت خداوند را می دانستند هرگز به شکوفه های رنگین دنیا نگاه نمی کردند و دنیا از خاک زیر پایشان بی ارزش تر بود.

وی در پایان با اشاره به این که عبادت فرع بر معرفت است، خاطرنشان کرد: در روایتی از امام حسین(ع) آمده است که هدف از خلقت بندگان شناخت خداوند متعال است و هنگامی که انسان خداوند را بشناسد عبادتش می کند و از دیگران بی نیاز می شود./1330/پ203/س

ارسال نظرات