۱۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۷
کد خبر: ۲۱۵۷۱۱
استاد حوزه و دانشگاه مطرح کرد:

بهره گیری از ایده های نخبگان در تولید مهم‌ترین راهکار شکوفایی اقتصاد است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه با بیان این که شکوفایی و رونق صنعتی در گرو استفاده از ابزارها و راهکارهای دقیق علمی و نیاز سنجی بازار مصرف است، گفت: بهره گیری از ایده های نخبگان در تولید مهم ترین راهکار دست یابی به یک اقتصاد پایدار در شرایط کنونی است.
کتاب «اصول علم اقتصاد»

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام محمد هادی شهاب، استاد حوزه های علمیه سفریان و امیر المومنین(ع) بیرجند و مدیر گروه فلسفه و معارف اسلامی دانشگاه بیرجند، صبح امروز در دیدار جمعی از طلاب، دانشجویان و کار آفرینان بخش صنعتی خراسان جنوبی با بیان این که مقام معظم رهبری شکوفایی در اقتصاد و خود اتکایی در فرهنگ اسلامی و ایرانی را مهم ترین راهکار توسعه همه جانیه کشور در ابعاد گوناگون می دانند، گفت: تا زمانی که حوزه های علمیه، دانشگاه ها و مراکز صنعتی با یکدیگر ارتباط مستمر و محکمی نداشته باشند اتکا به فرهنگ اسلامی ایرانی و دست یابی به رتبه های برتر اقتصادی تنها در حد یک شعار باقی خواهند ماند.

 

وی با بیان این که دانشجویان و طلاب باید در حوزه های فرهنگی و اقتصادی پژوهش های کارآمد و به روزی را انجام دهند، ادامه داد: دانشجویان و طلاب تنها نباید به درس خواندن اکتفا کرده بلکه باید هرکدام بنابر حوزه ای که به آنها واگذر شده در جامعه پژوهش کرده و زمینه اعتلای جامعه را فراهم کنند.

 

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که جامعه اسلامی یک جامعه تک بعدی نیست که فقط بخواهد در بعضی از ابعاد رشد کند، تاکید کرد: جامعه اسلامی بر خلاف سایر جوامع، جامعه ای است که همه ابعاد و عرصه های آن به یکسان و در یک سطح پیشرفت می کنند و هدف نهایی چنین جامعه ای رسیدن به قرب خداوند متعال است.

 

حجت الاسلام شهاب ادامه داد: در حال حاضر مهم ترین علت توسعه کشور در بعضی از ابعاد و عقب ماندگی آن در بخش های تولیدی عدم توجه یکسان به توانمندی های کشور در حوزه های مختلف بوده و جامعه دانشگاهی و حوزوی باید با همکاری یکدیگر دولت را تا رسیدن به افق های توسعه فرهنگی و اقتصادی همراهی کنند.

 

وی افزود: نقاط مختلف کشور از توانمندی های خاصی در حوزه فرهنگی و اقتصادی برخوردار هستند و مسؤولان باید بدانند توسعه فرهنگی یک کشور از توسعه اقتصادی آن جدا نیست و تا زمانی که فرهنگ یک کشور در حوزه های مختلف انسانی و اجتماعی پیشرفت نکند آن کشور در عرصه اقتصادی هم پیشرفت چندانی نخواهد کرد.

 

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که جامعه حوزوی و دانشگاهی باید افق ها و نقشه پیش روی دولت را برای توسعه فرهنگی و اقتصادی تدوین کنند، گفت: تا زمانی که فعالیت های فرهنگی و اقتصادی در کشور سمت و سویی یکشان نداشته باشند مردم از عدم وحدت مدیران رنج برده و زندگی خوبی نخواهند داشت.

 

حجت الاسلام شهاب با بیان این که فرهنگ زیر بنا و اقتصاد رو بنای جامعه است، ادامه داد: در جامعه ای که فرهنگ اسلامی حاکم باشد نه تنها آن جامعه از نظر تولیدی پیشرفت خواهد کرد بلکه آسیب های اقتصادی مانند تورم، گران فروشی، کم فروشی و رباخواری هم در آن جامعه وجود نخواهد داشت.

 

وی یادآور شد: اتحاد و هماهنگی مدیریتی میان دانشگاه، حوزه های علمیه و بخش های صنعتی نیازمند ارتباط بیشتر و مداوم است و تا زمانی که مدیران به این نتیجه نرسند اقتصاد و فرهنگ کشور همچنان ناهمگون و عقب مانده باقی می ماند./968/پ202/ب4                                                                                        

ارسال نظرات