۰۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۲
کد خبر: ۲۱۷۷۷۰
حجت الاسلام رفعتی:

عملکرد مسؤولان فرهنگی نگران کننده و غیر قابل قبول است

خبرگزاری رسا ـ رییس مرکز تخصصی قضا در ارزیابی عملکرد یک ساله دولت ضمن انتقاد از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: وضعیت موجود نزد بسیاری از بزرگان دینی ما نگران کننده و غیر قابل قبول است.
حجت الاسلام عباس رفعتي

حجت الاسلام عباس رفعتی رییس مرکز تخصصی قضا در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، به مناسبت آغاز هفته دولت به بررسی عملکرد دولت یازدهم پرداخت و اظهار داشت: امیدواریم در وزارت ارشاد تجدید نظری نسبت به مسائل فرهنگی کشور صورت بگیرد زیرا وضع موجود برای بسیاری از بزرگان دینی ما نگران کننده و غیر قابل قبول است.


وی با بیان این که مذاکرات هسته ای کار بسیار پیچیده و حساسی است، گفت: یقینا کسانی که در دستگاه دیپلماسی و تیم مذاکره کننده هستند به این امر واقف هستند؛ کلمه به کلمه توافق می تواند بار حقوقی داشته باشد و باید زیان و سود آن برای ملت و نظام اسلامی سنجیده شود.


مشاور عالی مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور افزود: حتما این گونه توافقات باید بر اساس سیاست های کلی نظام که از سوی رهبر معظم انقلاب تبیین می شود، نوشته شود؛ توافقی که مورد تأیید ولی فقیه نباشد از لحاظ قانون اساسی مورد قبول نیست و نه تنها بر مبنای فقهی مشروعیت ندارد بلکه وجاهت حقوقی نیز ندارد.


رییس مرکز تحقیقات علمی حکومت اسلامی دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: کلمه به کلمه توافقات تیم مذاکره کننده باید با رهنمودهای رهبر معظم انقلاب هماهنگ و هم سو باشد؛ ایشان هم در جلسات عمومی و هم محافل خصوصی چارچوب این مسأله را بیان فرموده اند.


حجت الاسلام رفعتی با تأکید بر این که دولت تدبیر و امید باید دغدغه های بزرگان و به ویژه رهبر معظم انقلاب را در زمینه فرهنگ و اقتصاد مورد توجه و بررسی قرار دهد، افزود: دولت در این هفته برای ارزیابی عملکرد یک ساله خود در مسائل فرهنگی، اقتصادی، سیاست خارجی و مذاکره با 1+5 و آمریکا، یک بسیجی تشکیل دهد.


وی ارزیابی صحیح دولتمردان نسبت به گذشته را راهگشا دانست و گفت: با این کار دولت تدبیر و امید می تواند در سه سال آینده بهتر و عمل کند؛ اگر ارزیابی به صورتی باشد که از نگاه های گوناگون و جناح های مختلف بهره برداری شود، می تواند کار صحیح، دقیق و متقنی باشد.


رییس مرکز تخصصی قضا با اشاره به شیوه مرسوم و غلط ارزیابی دولت ها، بیان داشت: اگر تنها خود دولت به بررسی عملکرد خود بپردازد و از کسانی که تنها به تعریف و تمجید می پردازند در این زمینه استفاده کند، این کار ناقض اهدافی است که برای ارزیابی عملکرد وجود دارد.


مشاور عالی مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور خاطرنشان کرد: کسانی که بیرون از مجموعه دولت دولتمردان و کارگزاران دولت هستند بهتر می توانند کارهای آنان را از زوایای مختلف بررسی کرده و در این زمینه اظهار نظر کنند؛ در این کار باید عملکرد مثبت و منفی وزارت خانه ها و بخش های مختلف سبک و سنگین شود و برای هریک امتیاز و نمره ای متناسب در نظر گرفت.


حجت الاسلام رفعتی هفته دولت را به تمامی دولت مردان تبریک گفت و ابراز داشت: این فرصت خوبی در عمر یک ساله دولت تدبیر و امید است که به ارزیابی عملکرد یک چهارم از فرصتی خودش بپردازد و ببیند چه کارهایی بایستی انجام می داد که انجام نداده و چه کارهایی را نباید انجام می داد که از آنها پرهیز و جلوگیری نشده است و تدبیری کند که دیگر تکرار نشود.


وی با بیان این که دولت می توانست برخی کارها را بهتر انجام دهد، گفت: این بخش از ارزیابی بسیار مهم است که ببینیم چه کارهایی ناقص انجام شده و یا به صورت صحیح و مطلوبی انجام نشده است./928/ت302/ج

ارسال نظرات