۰۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۷
کد خبر: ۲۱۷۹۵۷

موافقت اولیه حماس و جهاد اسلامی با پیشنهاد آتش‌بس مصر

خبرگزاری رسا ـ حماس و جهاد اسلامی کلیت پیشنهاد آتش‌بس مصر را قابل قبول دانستند، اما اعلام کردند که جزئیات این طرح باید مورد بررسی قرار گیرد.
موسي ابومرزوق

 

به گزارش خبرگزاری رسا، موسی ابومرزوق از رهبران حماس امروز در گفت‌وگو با روزنامه الحیات گفت، حماس و جهاد اسلامی پیشنهاد آتش‌بس مصر را پذیرفته‌اند و منتظر پاسخ رژیم صهیونیستی هستند، وی افزود: نحوه تنظیم سند جدید مصر قابل قبول است، اما هنوز جزئیات آن را با طرف مصری مورد بررسی قرار نداده‌ایم.

 

پیش از این منابع مصری به خبرگزاری فلسطینی معان گفته بودند، گروه‌های فلسطینی با پیشنهاد آتش‌بس مصر موافقت کرده‌اند. مقامات اسرائیلی و فلسطینی نیز دوشنبه شب تایید کردند که پیشنهاد آتش‌بس جدید مصر در حال بررسی است.

 

بر اساس گزارش خبرگزاری معان، پیشنهاد مصر شامل بازگشایی گذرگاه مرزی رفح، بازگشایی گذرگاه مرزی غزه برای عبور کالاها و مواد ساخت‌وساز برای بازسازی غزه و گسترش منطقه صید غزه به 6 مایل است.

 

به گفته منابع مصری، این پیشنهاد دوشنبه در اختیار رژیم صهیونیستی قرار گرفته و مقامات اسرائیلی پذیرش اولیه را نشان داده‌اند.

 

پایگاه خبری عاروتص شوع نیز گزارش داد، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل دوشنبه شب با موشه یعلون، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی و بنی گانتز رییس ستاد مشترک ارتش این رژیم و سایر مقامات ارشد امنیتی برای بررسی آتش‌بس یکماهه دیدار کرد.

 

یک منبع دیپلماتیک در این باره گفت: مصر سند مشروح آتش‌بس را در اختیار اسرائیل قرار داده است. مصر علاقه‌مند به برقراری آتش‌بس یکماهه است و منتظر پاسخ همه طرفها به این پیشنهاد است.

 

این منبع افزود: اگر همه طرف‌ها با این پیشنهاد موافقت کنند، هیئت‌های اسرائیلی، تشکیلات خودگردان فلسطین، حماس و جهاد اسلامی برای تعیین مدت زمان آتش‌بس عازم مصر خواهند شد./994/د101/ک

ارسال نظرات