۰۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۵
کد خبر: ۲۱۸۳۲۲

ویژگی‌های خادم موفق از نگاه حجت‌الاسلام رفیعی

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام رفیعی در ششمین جلسه درس اخلاق کارکنان مسجد جمکران به تبیین ویژگی‌های خادم موفق پرداخت و گفت: خادم مسجد جمکران باید برخورد احسن با زائران داشته باشد.
حجت‌الاسلام ناصر رفيعي

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی مسجد مقدس جمکران، حجت‌الاسلام ناصر رفیعی، استاد حوزه و دانشگاه در ششمین جلسه درس اخلاق کارکنان مسجد جمکران با تبریک آغاز دهه کرامت گفت: حضرت معصومه(س) جزو معدود شخصیت هایی است که در بین هزاران امامزاده، امام معصوم(ع) به زیارتش تأکید داشته‌اند و شاید دلیلش این است که ایشان بسیار ولایت‌پذیر و مطیع محض امام زمانشان بوده‌اند.

 

این استاد اخلاق در ادامه بر برخورد و تعامل نیکوی خادمان مسجد مقدس جمکران با زائران تأکید کرد و اظهار داشت: این مکان مقدس از زمان مرحوم بافقی رونق ویژه ای پیدا کرده تا آنجا که ایشان می‌فرمودند هر وقت مشکل حادی پیش می‌آمده به مسجد جمکران مراجعه و حلش می‌کردیم. همچنین اینجا پایگاه عظیم و قطب فرهنگی است که مورد توجه و عنایت ویژه علما و مراجع و حضور عظیم مردم است، بنابراین باید در برخورد با زائران بسیار مراقبت داشت.

 

وی با اشاره به آیاتی از سوره فصلت گفت: در آیات 33 تا 36 این سوره مبارکه چهار نکته بسیار مهم در ارتباط با این‌که چگونه حرف بزنیم، چکونه برخورد کنیم، چه صفاتی داشته باشیم و‌ آسیب‌ها و آفت های تهدید کننده مورد توجه قرار گرفته است.

 

حجت الاسلام رفیعی با اشاره به آیه «وَ مَنْ أَحْسَنُ قَوْلاً مِمَّنْ دَعا إِلَى اللَّهِ وَ عَمِلَ صالِحاً وَ قالَ إِنَّنِی مِنَ الْمُسْلِمِینَ»، به تبیین نخستین ویژگی خادم موفق پرداخت و بیان داشت: براساس این آیه بهترین سخن آن است که برای خدا باشد و بر اساس آن سخن، فرد عمل کند.

 

وی ادامه داد: امام خمینی چون برای خدا سخن می گفت تأثیر عمیقی داشت و تفاوت مسجد قبا با مسجد ضرار و علت جاودانگی مسجد قبا هم در آن بود که مسجد قبا برای خدا ساخته شد و مسجد ضرار برای تفرقه.

 

این استاد حوزه و دانشگاه افزود: خداوند متعال نیز در قرآن تأکید می‌کند: «قُلْ إِنَّمَا أَعِظُکُم بِوَاحِدَةٍ أَن تَقُومُوا لِلَّهِ »، بنابراین کار برای خدا باعث می‌شود انسان خسته نشود و امام زمان(عج) نیز از ما راضی باشند.

 

وی برخورد و رفتار نیکو را دومین ویژگی خادم موفق بیان کرد و افزود: بر اساس آیه 34 سوره فصلت خوبی و بدی یکسان نیست بنابراین نیکو برخورد کنید و جواب بدی را با خوبی دهید.

 

وی ادامه داد: ائمه(ع) به کسانی که به قصد زیارتشان و یا با نیت توجه بیشتر به ایشان در اماکن مقدسه حاضر می‌شوند نظر خاص دارند، بنابراین باید در برخورد با این زائرین مراقبت ویژه داشت و بسیار نیکو برخورد و تعامل کرد. برخورد نیکو و احسن روابط بین افراد را اصلاح می‌کند.

 

استاد درس اخلاق در ادامه با اشاره به آیه «وَ ما یُلَقَّاها إِلاَّ الَّذِینَ صَبَرُوا وَ ما یُلَقَّاها إِلاَّ ذُو حَظٍّ عَظِیمٍ»، صبوری و تحمل زیاد در برخورد با خیل عظیم زائران گوناگون را ویژگی سوم خادم موفق بیان کرد.

 

حجت الاسلام رفیعی در پایان وسوسه‌های شیطانی را آسیب و آفت جدی تهدید کننده خادمان دانست و تصریح کرد: موضوع امام زمان(عج) از جمله موضوعات استثنایی است که تمام ائمه(ع) در مورد ایشان سخن گفته‌اند و در تمام ادیان به آن اشاره شده و ایشان به تمام جهانیان تعلق دارد، اما بر اثر وسوسه های شیطانی این موضوع دچار آسیب‌های جدی شده است، از جمله آن‌که امام زمان(عج) را امام قهر معرفی می‌کنند و نه امام مهر.

 

وی در پایان ابراز داشت: بنابراین بر خادمان مسجد مقدس جمکران واجب است که علاوه بر آشنایی با آسیب‌های مهدوی و پاسخ‌هایش با توکل بر خدا از شر شیطان در امان باشند./907/د102/ی

ارسال نظرات