۰۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۳:۱۲
کد خبر: ۲۱۸۸۱۶
نماینده آیت الله سیستانی:

زندانیان عراقی خواب آزادی از زندان صدام را نمی‎دیدند

خبرگزاری رسا ـ نماینده حضرت آیت الله سیستانی با اشاره به دوران سختی زندانیان سیاسی در زندان دیکتاتوری صدام، تأکید کرد که زندانیان حتی خواب آزادی از این زندان را نمی‎دیدند.
حجت الاسلام سيد احمد صافي نماينده حضرت آيت الله سيستاني در کربلا

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در عراق، حجت الاسلام سید احمد صافی نماینده حضرت آیت الله سیستانی در شهر مقدس کربلا در دیدار با جمعی از زندانیان سیاسی دوران دیکتاتوری صدام حسین گفت: قدرت و پویایی ملت عراق در شهدا و زندانیان آن است و آنها ذخیره واقعی این ملت بزرگ به شمار می آیند.

 

وی افزود: هیچ زندانی نمی تواند آن روزهای تلخ که بر اکثر عراقی های بی گناه گذشت را به فراموشی بسپارد. شما باید آن روزهای تلخ را با خدمت به این کشور جبران کنید چرا که زندانیان امروزه به صدای آزاد ملت پس از تحمل ظلم وستم و سختی مبدل شده اند.

 

حجت الاسلام صافی با اشاره به اینکه منابع انسانی، ثروت اصلی به شمار می آید، تصریح کرد: بیشترین ثروت و توانایی در اختیار کسانی است که ظلم را متحمل شده و بدون هیچ چشمداشتی به فکر خدمت است. دوران سختی بر زندانیان عراقی گذشت به گونه ای که هیچ گاه رویای آزادی از این وضع را نیز نمی دیدند و بسیاری از آنان نیز جان خود را در زندان از دست دادند.

 

نماینده آیت الله سیستانی ادامه داد: اما خداوند مقرر کرده بود که مومنان را از وضعی که در آن گرفتار شده بودند، نجات دهد.

 

وی خطاب به زندانیان خاطر نشان ساخت: باید همواره آن روزهای سخت را به یاد آورید و خداوند را به دلیل نعمت آزادی از زندان شکر کنند چرا که شکر خداوند از مراتبی است که هر کسی به آن دست نمی یابد.

 

حجت الاسلام صافی درباره تأسیس بنیاد زندانیان در عراق گفت: از آن بیم دارم که این بنیاد از مسائل معنوی دور شده و به مسائل مادی بپردازد و در این صورت از اهمیت ماموریت آنان برای جامعه کاسته شود./980/ب902/د

ارسال نظرات