۱۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۷
کد خبر: ۲۲۰۰۳۲

مجلس بزرگداشت شهادت آیت الله مدنی برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ مجلس بزرگداشت یاد و خاطره عالم مجاهد و فقیه متأله شهید آیت الله سید اسدالله مدنی در تبریز برگزار می‌شود.
شهيد مدني

حجت الاسلام حسین تقی‌زاده، مسؤول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، از برگزاری مجلس بزرگداشت سی‌وسومین سالگرد شهادت آیت الله مدنی، دومین شهد محراب انقلاب اسلامی در تبریز خبر داد و اظهار داشت: این مجلس معنوی همچون سال‌های گذشته در مسجد مقبره بازار کفاشان تبریز برگزار می شود.


وی با بیان این‌که این مراسم از سوی آیت الله محسن مجتهدشبستری نماینده ولی فقیه در استان و اسماعیل جبارزاده استاندار آذربایجان شرقی برگزار خواهد شد، افزود: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان نیز از تمامی ارگان‌ها، نهادها و سازمان‌های مردمی و دولتی و همچنین عموم ملت شهیدپرور برای شرکت در این مراسم دعوت می کند.


حجت الاسلام تقی‌زاده خاطرنشان کرد: مجلس بزرگداشت یاد و خاطره عالم مجاهد و فقیه متأله شهید آیت الله سید اسدالله مدنی پنجشنبه هفته جاری مصادف با20 شهریور از ساعت 11 الی 13 در مسجد مقبره تبریز واقع در بازار کفاشان و در جوار مضجع شریف شهید قاضی طباطبایی نخستین شهید محراب انقلاب اسلامی برگزار خواهد شد.


مسؤول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی با اشاره به این‌که سخنران این مراسم حجت الاسلام والمسلمین کازرونی، نماینده ولی فقیه در استان البرز و عضو مجلس خبرگان رهبری خواهد بود، گفت: از عموم مردم انتظار داریم با شرکت در این مراسم بار دیگر با آرمان های روحانیت مجاهد و شهدای انقلاب تجدید پیمان ببندند.


وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‎‌که شهید مدنی حق بزرگی بر ملت ایران به ویژه مردم تبریز و آذربایجان دارد، اظهار داشت: شهید سید اسدالله مدنی دهخوارقانی در سال 1293 در آذرشهر متولد شد و یکی از روحانیان مجاهد و مبارز دوران رژیم ستمشاهی بود و پس از انقلاب به عنوان نماینده دورهٔ اول مجلس خبرگان انتخاب شد.


حجت الاسلام تقی‌زاده با بیان این‌که آن عالم وارسته 21 شهریور سال 1360 هنگان اقامه نماز جمعه مورد سوءقصد منافقان کوردل قرار گرفت و به شهادت رسید، گفت: مردم شهیدپرور و ولایت‌مدار تبریز دو شهید محراب تقدیم انقلاب اسلامی ایران کرده اند که نشان از اوج معرفت دینی و نگرش جهادی مردم آذربایجان دارد.


مسؤول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی با بیان این‌که علمای شیعه همواره در میدان عمل به دفاع از آرمان ها و ارزش های الهی پرداخته اند، گفت: شهید مدنی قبل از آن که سفارشی بکند، خود عامل به آن بود و همواره از درگاه خداوند متعال طلب شهادت می کرد./935/ت302/ب4

ارسال نظرات