۱۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۱
کد خبر: ۲۲۰۲۰۲
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام:

راه چاره جریان های تکفیری هدایت و قیام علما است

خبرگزاری رسا ـ عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در همایش علمای اسلام در حمایت از مقاومت فلسطین گفت: اگر جریان تکفیر امروز بلای جان مقاومت شده است راه چاره آن هدایت علماست که ابتدا باید آن ها را نصیحت کنند و چنان چه آن ها به آن نصیحت عمل نکردند و همچنان چهره نورانی اسلام را خدشه دار کردند، اعلام قیام بر علیه آنان کنند
حجت الاسلام محمدي عراقي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسملین محمدی عراقی در همایش بین المللی علمای اسلام در حمایت از مقاومت فلسطین درباره جایگاه و منزلت علما در اسلام و قرآن و در احادیث نبوی با اشاره به آیه ای از قرآن مجید، گفت: در قرآن کریم و احادیث، علما از جایگاه و رتبه ای عالی برخوردار هستند اما سرزنش های شدیدی هم درباره علمایی که به مسئولیت خود عمل نمی کنند شده است.

 

وی افزود: به همان اندازه که مرتبه علما به ویژه علمای دین عالی است به همان اندازه مسئولیتش نیز سنگین است که بر اساس ان باید قیام کند که اگر این کار نکند مسئول است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان این که هرگاه علما به وظیفه خود عمل کردند آن جامعه سعادتمند بوده است و در غیر آن صورت رو به انحطاط رفته اند، تصریح کرد: هر جا قیام بزرگ و موثری بوده است عالمان دین بر رأس آن بوده اند و در تاریخ معاصر هر جا حرکت انقلابی وجود داشته است در قیادت و هدایت آن شخصیت ها و علمای اسلامی بوده اند.

حجت الاسلام محمدی عراقی با اشاره به علمایی همچون میرزای شیرازی، شیخ فضل الله نوری، آیت الله کاشانی و امام خمینی(ره) که بر رأس قیام ها و انقلاب ها قرار داشتند، افزود: همچنین در تاریخ فلسطین علمایی همچون شیخ عز الدین قسام و شیخ احمد یاسین را داشته ایم.

وی افزود: امروز رسالت عالمان بسیار سنگین تر است زیرا دنیا پیوسته در حال تغییر است و به برکت انقلاب اسلامی، بیداری اسلامی و مقاومت اسلامی است که توطئه ها در فلسطین و سوریه و منطقه خنثی شده است و اسراییل عقب نشینی کرده است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به نقش امام موسی صدر، شیخ راغب، شهید سید عباس موسوی و سید حسن نصرالله اظهار داشت: به برکت این علما و پایداری مقاومت نقشه ها و توطئه های استکبار خنثی شد و نتوانستند کاری در سوریه پیش ببرند.

حجت الاسلام والمسملین محمدی عراقی با بیان این که امروز بیش از هر زمان دیگری تشکیل اتحادیه علمای اسلام برای حایت از فلسطین و ایستادن در برابر استکبار احساس می شود، بیان کرد: اگر جریان تکفیر امروز بلای جان مقاومت شده است راه چاره آن هدایت علماست که ابتدا باید آن ها را نصیحت کنند و چنان چه آن ها به آن نصیحت عمل نکردند و همچنان چهره نورانی اسلام را خدشه دار کردند، اعلام قیام بر علیه آنان کنند./9597/پ202/ج

ارسال نظرات