۲۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۸
کد خبر: ۲۲۰۶۰۶

دبیرکل جمعیت الوفاق خواستار تحریم انتخابات پارلمانی بحرین شد

خبرگزاری رسا ـ دبیرکل جمعیت الوفاق اسلامی بحرین سیاست نظام آل‎خلیفه را فاسد دانست و بیان داشت که انتخابات پارلمان آینده این کشور را تحریم می‎کنیم.
شيخ علي سلمان، دبيركل انجمن ملي اسلامي «الوفاق» بحرين


به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ علی سلمان، دبیرکل جمعیت الوفاق اسلامی بحرین روز گذشته در جمع مردم قفول به بررسی مسائل سیاسی منطقه پرداخت و با اشاره به تحولات اخیر عراق، گفت: عراق از بحران، ظلم و ستم‎ بسیاری مثل دیکتاتور سابق عبور کرده است ولی آمریکا با ایجاد اختلاف و سنگ‎اندازی در مسیر رسیدن به پیشرفت و امنیت، این کشور را با چالش‎های متفاوتی مواجه کرده است.


وی مردم عراق را ملتی انقلابی خواند و تصریح کرد: مردم عراق برای پیشرفت و استقلال کشور خود بسیار تلاش می‎کنند. مشارکت در انتخابات و تایید قانون اساسی این کشور نشان دهنده بخشی از اراده قوی آنان برای پیشرفت و رسیدن به دموکراسی است. قانون اساسی این کشور سبب احیای دموکراسی در عراق شده است.


دبیرکل جمعیت الوفاق اسلامی تشکیل دولت از سوی حیدر العبادی نخست وزیر عراق را مسأله‎ای بسیار دشوار دانست و گفت: در شرایط موجود، تشکیل دولت عراق مسأله‎ای دشوار است بنابراین احزاب سیاسی مختلف این کشور از هر گونه اختلاف‎های سیاسی دست بردارند و برای آبادانی و حل بحران این کشور تلاش کنند.


هر روز در کشورهای منطقه حوادثی مشابه 11 سپتامبر رخ می‎دهد


وی با اشاره به سیزدهمین سالگرد حمله به برج‎های دوقلوی مرکز تجارت جهانی در شهر نیویورک آمریکا، اظهار داشت: در سال 2001 میلادی دو هواپیما به برج‎های دوقلوی مراکز تجاری آمریکا حمله کرد که درپی آنان تجاوز این کشور به خاک افغانستان آغاز شد. اگر یک مرتبه در آمریکا چنین حمله‎ای رخ داده است، کشورهایی مانند عراق هر روز شاهد چنین حمله‎ و انفجارهای است.


این عالم بحرینی افزود: ما خواستار متوقف کردن هر گونه اقدام تروریستی در کشورهای منطقه هستیم.


افزایش جمعیت انقلابیان یمن نشان از عزم راسخ برای سرنگونی حکومت فاسد است


وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تحولات اخیر یمن گفت: کشور یمن بعد از 3 سال و نیم از تحرکات سیاسی و انقلابی توانست علی عبدالله صالح رییس جمهور سابق این کشور را سرنگون کند، اما متاسفانه بدنه فاسد نظام گذشته هنوز پرجاست امری که سبب می‌شود مردم انقلابی یمن با فعالیت‎های گسترده در راستای سرنگونی آن تلاش کنند. 

 

علی سلمان تصریح کرد: در انقلاب اول یمن جمعیت انقلابیان این کشور بیش از 12 میلیون تن نبود ولی در انقلاب دوم این جمعیت افزایش چشمگیری پیدا کرده است. افزایش جمعیت انقلابیان نشان از تنفر مردم این کشور از فساد حکومت یمن دارد. مردم این کشور خواستار افزایش رفاه، آزادی، نابودی فساد، ظلم و ستم هستند.


رژیم آل‎خلیفه با استخدام معلم‎های خارجی درپی انتقام‌جویی از مردم بحرین است


وی در ادامه استخدام معلم‎های بیگانه و دادن تابعیت بحرینی به آنان جهت تدریس در مدارس این کشور را اقدامی انتقام‌جویانه علیه مردم این کشور خواند و گفت: هر ساله به تعداد معلم‎های خارجی در این کشور افزوده می‎شود و این در حالی‌ست که امسال صدها تن از بیگانگان در مدارس بحرین مشغول تدریس هستند. حکومت آل‎خلیفه در همه وزارتخانه ها و شرکت‎های بزرگ مانند وزارت آموزش و پرورش نیروهای خارجی جذب می‌کند و شمار بحرینی‎های شاغل در این مراکز روبه کاهش است.


دبیرکل جمعیت الوفاق اسلامی ادامه داد: استخدام و فعالیت معلم‎های خارجی در مدارس بحرین اقدامی سیاسی است و رژیم آل‎خلیفه درپی انتقام از مردم بحرین است.


وی تصریح کرد: محروم ساختن دانش آموزان و دانشجویان از تحصیل و استخدام معلم‎های خارجی جنگی کثیف علیه مردم بحرین است. این سیاست سبب می شود که تعداد افراد بیکار دانش آموخته و نیروی کار غیر دانشگاهی سال به سال افزایش یابد.


نقاط ضعف مشارکت در انتخابات بیشتر از نقاط مثبت است


حجت الاسلام شیخ سلمان در ادامه سخنان خود به موضوع مشارکت در انتخابات پارلمان بحرین اشاره کرد و بیان داشت: افکار و ایده‎های قدیمی که در انتخابات گذشته در سال‎های 2002، 2006 و 2010 مطرح بوده هم اکنون نمایان شده است و ما نیز در همه دوره‎های انتخابات پارلمان بعد از بررسی‎های بسیار به آنان پاسخ می‎دادیم همان طور که امسال با بررسی نقاط قوت و ضعف انتخابات پارلمان بحرین، نقاط منفی مشارکت در انتخابات را بیشتر از نقاط مثبت ارزیابی کردیم.

 

وی ادامه داد: از سوی دیگر ایده مشارکت در انتخابات در چنین شرایطی، بر پایه ایجاد صدایی مخالف و ناراضی استوار است؛ اما فواید مشارکت محدود است و ارزش ایجاد تنش و اضطراب را در جامعه ندارد. به همین دلیل تا زمانی که توافق سیاسی و تغییرات جدی در رویکرد رژیم صورت نگیرد، کارآمدترین رویکرد، تحریم فراگیر و کامل انتخابات است/994/ب901/ک
 

ارسال نظرات