۰۲ آبان ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۶
کد خبر: ۲۲۷۴۱۸
روزنامه صهیونیستی:

قدس بر روی انباری از باروت قرار دارد

خبرگزاری رسا ـ رژیم صهیونیستی امروز جمعه در سراسر قدس اشغالی اعلام حالت آماده باش کامل کرده است.
قدس

 

 

به گزارش خبرگزاری رسا، روزنامه عبری زبان یدیعوت آهارونوت در شماره امروز خود نوشت که رژیم صهیونیستی از ترس وقوع درگیری با فلسطینیان هزاران نفر از نیروهای پلیس و گارد مرزی را در مناطق مختلف این شهر مستقر کرده است، علاوه بر این پلیس صهیونیستی قصد دارد خانواده هایی را که فرزندانشان در درگیری های قدس به خاطر پرتاب سنگ به سمت نظامیان این رژیم بازداشت خواهند شد، به پرداخت جریمه های سنگین محکوم کند.

این روزنامه در مطلبی تحت عنوان "قدس، شهر جنگ" نوشته است که نماز جمعه امروز پس از یک هفته ناامنی و درگیری در قدس اشغالی برگزار می شود که این مساله ممکن است در نهایت به بروز درگیری هایی شدید پس از اقامه نماز جمعه منجر شود.

در همین راستا رژیم صهیونیستی هزاران نفر از نیروهای خود را در بخش قدیمی قدس، محوطه ها و اطراف مسجد الاقصی و دیوار براق مستقر کرده تا در صورت وقوع هرگونه درگیری آمادگی کامل داشته باشد. همچنین به موجب تدابیری که اتخاذ شده امروز تنها مردان بالای 40 سال حق شرکت در نماز جمعه مسجد الاقصی را دارند.

این روزنامه می افزاید که موشی ادری بازپرس یگان قدس در نیروی پلیس صهیونیستی طرحی را برای مقابله با تظاهرات های قدس و سرکوب ساکنان این شهر ارائه داده که این طرح مورد تایید اسحاق اهرونوویچ وزیر امنیت داخلی و یوحنان دنینو بازپس کل پلیس واقع شده است.

به موجب این طرح قرار است هزاران نیروی پلیس در مناطقی که احتمال درگیری با فلسطینیان می رود مستقر شوند. همچنین نیروهای شاباک و یگان های عرب نما نیز قرار است به طور مخفیانه در مناطق مختلف قدس تحرکات فلسطینیان را زیر نظر داشته باشند.

همچنین در ادامه این طرح شمار زیادی از نیروهای پلیس در داخل خطوط مترو مستقر می شوند تا مسافران احساس امنیت کنند و بتوان جوانان فلسطینی را که به سمت این قطارها سنگ پرتاب می کنند شناسایی و بازداشت کرد.

از طرف دیگر، پلیس قصد استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین بر فراز محله های شعفاط و بیت حنینا و استفاده از بالون هایی برای تصویربرداری از این مناطق و ارسال مستقیم این تصاویر به مراکز پلیس را دارد.

در همین حال بنیامین نتانیاهو روز گذشته در نشستی امنیتی با مسئولان پلیس و ارتش به دنبال عملیات شهادت طلبانه یک جوان فلسطینی در قدس، خواستار سرکوب شدید هرگونه تظاهرات و درگیری در این شهر شد./982/د102/ک

ارسال نظرات