۱۲ آبان ۱۳۹۳ - ۰۱:۳۳
کد خبر: ۲۲۹۲۰۱
حجت‌الاسلام آقاتهرانی تبیین کرد؛

رابطه صدق و کمال انسان

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از برخی از رفتارهای اداری، گفت: برخی انسان‌ها نسبت به حقوق و مزایایی که دریافت می‌کنند خدمات کمتری ارائه می‌دهند، این خلاف صدق است.
حجت الاسلام آقاتهراني حجت الاسلام آقا تهراني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت‌الاسلام مرتضی آقاتهرانی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، شب تاسوعای حسینی در مراسم عزاداری سالار شهیدان که در مجموعه فرهنگی شهیدبهشتی برگزار می‌شود، گفت: صدیق بودن و راستگو بودن یکی از راههای سلوک انسان است که فرد باید در این راه قدم بگذارد.
وی با اشاره به صدیق بودن حضرت فاطمه(س) ادامه داد: صدیق یعنی شیوه غالب در رفتار بر مبنای صدق باشد و رفتار حضرت زهرا(س) خدایی بود، ایشان جز برای رضای خداوند کلامی بر زبان جاری نکرد.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: حضرت امام حسین(ع) صدیق بودن را به عنوان خط قرمز شیعه معرفی می‌کنند و در حدیثی از ایشان آمده است که شیعه اگر راستگو نباشد شیعه نیست.
وی با اشاره به نمونه‌های افراد صدیق در اسلام گفت: قرآن کریم حضرت مریم(ع) را به عنوان صدیق معرفی کرده است،‌ همچنین در روایاتی از ائمه اطهار(ع) جناب ابوذر و جعفر طیار و حمزه سیدالشهدا صدیقان این امت شناخته شده‌اند.
حجت‌الاسلام آقاتهرانی با بیان حدیثی از امام حسین(ع) مبنی بر اینکه شیعه واقعی صدیق و شهید است، افزود: بین صدق و کمال رابطه جدی وجود دارد و هر چه صدق در جوهره وجودی انسان بیشتر باشد بهتر مراتب کمال را طی می‌کند.
وی با انتقاد از برخی از رفتارهای اداری، ادامه داد: برخی انسان‌ها نسبت به حقوق و مزایایی که دریافت می‌کنند خدمات کمتری ارائه می‌دهند، این خلاف صدق است و اگر انسان می‌خواهد که صدق در زندگیش تجلی یابد حتما باید بیشتر از تعهدشان کار انجام دهد،‌ چنین شخصی به مقام صدق نزدیک شده است.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: گاهی اوقات در اداره‌ها مشاهده می‌کنیم کاری که با دو ساعت وقت گذاشتن انجام می‌شود قریب شش ماه طول می‌کشد، رفتار صدیقان چنین نیست.
وی با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم مبنی بر معرفی صفات و ویژگی‌های صادقان اظهار کرد: گاهی شیعه بودن برای ما مجوز انجام هر گناهی می‌شود و شیعه بودنمان را عهدی از جانب خداوند برای عذاب نشدن می‌دانیم./914/پ202/ج
ارسال نظرات