۰۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۳
کد خبر: ۲۳۲۶۳۲
مدیر حوزه علمیه مازندران:

اخلاص مهم ترین شاخصه مبلغان دینی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر استانی حوزه علمیه مازندران از تبلیغ دین به عنوان کار انبیایی و اولیایی یاد کرد و افزود: هیچ حق و حقوقی نمی تواند پاسخگو و جبران کننده این فعالیت ارزشمند مبلغان باشد.
حجت الاسلام طاهري، مدير حوزه علميه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ابوالقاسم طاهری، مدیر استانی حوزه علمیه مازندران امروز در نشست معاونان تبلیغ حوزه علمیه استان در ساری با اشاره به این که در گذشته معاونت تبلیغ و تهذیب در مازندران با یک مدیر مشغول فعالیت بود، گفت: خوشبختانه با تلاش های صورت گرفته این دو معاونت از هم جدا شده و در حال حاضر به صورت مجزا در حال فعالیت هستند.

 

وی با بیان این که در گذشته به دلیل گستردگی کار، فعالیت ها در این معاونت ها کمی تحت الشعاع قرار گرفته بود، افزود: اما در حال حاضر بستر فعالیت های اثرگذار و هدفمند در هر دو معاونت فراهم شده است.

 

مدیر استانی حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که مسأله تبلیغ یک سامانه بسیار گسترده ای دارد، خاطرنشان کرد: هر چه در این حوزه فعالیت کنیم باز هم کم است.

 

حجت الاسلام طاهری از تبلیغ به عنوان یک پدیده مهم یاد کرد و با بیان این که حرکت در این مسیر به حتم مشکلات و سختی های خاص خود را دارد، تصریح کرد: گام نهادن در عرصه عظیم تبلیغ دین شجاعت می خواهد و هر کسی حاضر نیست در این مسیر ارزشمند قدم بردارد.

 

عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران از امام سجاد(ع) به عنوان بزرگترین مبلغ حادثه کربلا یاد کرد و افزود: این امام همام در شرایط بسیار سختی به تبیین و تبلیغ نهضت عظیم عاشورا پرداختند.

 

وی با بیان این که همان طور که پیامبر گرامی اسلام فرمودند هیچ پیامبر همانند ایشان در عرصه تبلیغی اذیت نشده است، ادامه داد: خداوند متعال فرموده کسی که در عرصه تبلیغی قدم می گذارد نباید اهل حساب و کتاب باشد و باید آن را به خداوند واگذار کند.

 

مدیر استانی حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که مبلغان اصلاً نباید نگران حساب و کتاب خود در عرصه ارزشمند تبلیغی باشند، تصریح کرد: خداوند متعال در این خصوص وعده داده و باید بدانیم پاداش قدم نهادن در این مسیر بسیار ارزشمند خواهد بود.

 

حجت الاسلام طاهری از تبلیغ دین به عنوان کار انبیایی و اولیایی یاد کرد و افزود: هیچ حق و حقوقی نمی تواند پاسخگو و جبران کننده این فعالیت ارزشمند باشد.

 

عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران با بیان این که مبلغان دینی مردم و جامعه را به سوی خدا پرستی، دینداری، عمل صالح و توحید هدایت می کنند، تصریح کرد: هدف تبلیغ، بیان و تبلیغ پیام الهی است که از سوی مبلغان دینی دنبال می شود.

 

وی یادآور شد: ما در رسالت خود وظیفه تبلیغ دین خدا را داریم و خداوند نیز از حیات طیبه خود برای ما برکات و نعماتی را در نظر گرفته است و به همین دلیل مبلغان باید به تکالیف الهی، قانونی و مصوب و آیین نامه ای به درستی توجه کرده و آن را اجرا کنند.

 

مدیر استانی حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که مبلغان در خط مقدم تبلیغ و اطلاع رسانی دینی قرار دارند، خاطر نشان کرد: مهم ترین وظیفه مبلغان و روحانیان تبلیغ عملی دین است و به همین دلیل مبلغان باید به این مهم توجه ویژه ای داشته باشند و در این راستا تلاش همه جانبه انجام شود.

 

وی روحانیت را پرچم داران عرصه تبلیغ دینی دانست و خاطرنشان کرد: باید از فرصت تبلیغی به وجود آمده در جهت بیان احکام ناب دینی بهره گرفت./950/پ202/ب1

ارسال نظرات