۰۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۱
کد خبر: ۲۳۳۲۸۹
حجت الاسلام گلزاده:

نظارت بر تولید و عرضه پوشاک نقش بسزایی در گرایش جامعه به حجاب دارد

خبرگزاری رسا ـ نخبه تبلیغی دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم به موانع ترویج حجاب و عفاف در کشور اشاره کرد و گفت: باید بر تولید و توزیع پوشاک در کشور نظارت وجود داشته باشد و با جلوگیری کردن از عرضه لباس‌هایی غیر اسلامی از طراحان و تولید کنندگان لباس‌های مناسب حمایت شود.
حجت الاسلام محمد صادق گلزاده
حجت الاسلام صادق گلزاده، نخبه تبلیغی دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری حجاب ریحانه النبی(س) به اهمیت حجاب و عفاف در دین اسلام اشاره کرد و اظهار داشت: حجاب و عفاف از ضروریات دین اسلام است و هیچ مسلمانی نمی‌تواند احکام اسلامی و ضروریات دینی را انکار ‌کند.

وی اجرای فریضه امربه معروف و نهی از منکر را از سوی متدینان لازم و ضروری خواند و تأکید کرد: متدینان جامعه علاوه بر پایبندی که به حجاب و عفاف دارند باید با مهربانی و دلسوزی امر به معروف داشته باشند و در ترویج این فرهنگ به جامعه نیز تلاش کنند.

نخبه تبلیغی دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم بیان داشت: فرهنگ سازی حجاب و عفاف باید به گونه‌ای باشد که افراد آن را به عنوان یکی از معروفات و قطعیات دین دانسته و ابهامی راجع به حجاب و عفاف نداشته باشند و در این رابطه همانند قانون بستن کمربند ایمنی و ایستادن پشت چراغ قرمز فرهنگ سازی نیز صورت بگیرد.

وی افزود: حوزه های علمیه، رسانه ملی و توده مردم مسلمان با همکاری یکدیگر می‌توانند در گرایش جامعه به فرهنگ حجاب و عفاف نقش داشته باشند ازاین‌رو دغدغه و اراده جمعی متدینان در این فرهنگ سازی راه‌گشا خواهد بود.

حجت الاسلام گلزاده یادآور شد: اطلاع رسانی کارآمد و تأثیرگذار باید با نوسازی ادبیات و نوشتار همراه باشد و به این وسیله مفهوم حجاب و عفاف برای کودکان، نوجوانان و جوانان روشن و شفاف شود که در این زمینه آموزش و پرورش، رسانه ملی، مطبوعات، خبرگزاری‌ها و سایت‌هایی نظیر ریحانه النبی(س) نقش مؤثری دارند.

وی روش صحیح امربه معروف و نهی از منکر را عامل مهمی در ترویج حجاب وعفاف در جامعه خواند و تأکید کرد: شیوه امر به معروف و نهی از منکر در توسعه فرهنگ حجاب و عفاف نقش به‌سزایی دارد بنابراین باید روش‌های صحیح امر به معروف و نهی از منکر در جامعه گسترش پیدا کند و اشکالات و موانع برطرف شود.

عضو مجمع نمایندگان حوزه گفت: باید وظیفه ضابطان و متولیان امربه معروف و نهی از منکر از وظیفه توده جامعه به درستی تبیین شود تا هر فردی خودسرانه دست به اقدام عملی نزند و امر را به متولی مربوطه واگذار نماید.

وی با تأکید براین که ایجاد جذابیت، تشویق و ترغیب روشی کارآمد و مؤثر در ترویج حجاب و عفاف است خاطرنشان کرد: با تشویق به حجاب و عفاف در جامعه، افراد محجبه احساس عزت و سربلندی می‌کنند و داشتن حجاب به ارزش و افتخار تبدیل خواهد شد.

حجت الاسلام گلزاده به موانع ترویج حجاب و عفاف در کشور اشاره و تصریح کرد: باید بر تولید و توزیع پوشاک در کشور نظارت وجود داشته باشد و با جلوگیری کردن از عرضه لباس‌هایی غیر اسلامی از طراحان و تولید کنندگان لباس‌های مناسب حمایت شود.

نخبه تبلیغی دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم ابراز کرد: رفتارهایی که حاکی از بی‌مهری و بی‌توجهی نسبت به بانوان محجبه و چادری است باید مهار شود و در این‌زمینه صاحب نظران، راهکارهای اجرایی و اقدامات لازم را برای ترویج حجاب و عفاف در جامعه ارائه کنند.

حجت الاسلام گلزاده در پایان افزود: حضور پر رنگ متدینان در محیط‌های عمومی همچون پارک‌ها، فضاهای تفریحی و سینماها، فرهنگ حجاب و عفاف را در جامعه گسترش می‌دهد./
908/د102/ف
ارسال نظرات