۲۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۴
کد خبر: ۲۳۶۷۷۵
مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌های اردبیل:

وحدت حوزه و دانشگاه عامل تربیت نیروهای شایسته برای نظام است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه های اردبیل، وحدت حوزه و دانشگاه را از ضروریات و نیازهای اساسی جامعه دانست و گفت: وحدت حوزه و دانشگاه عامل تربیت نیروهای شایسته برای نظام اسلامی است.
حجت الاسلام معاضدي، نمايندگي ولي فقيه در دانشگاه هاي اردبيل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت‌الاسلام کاظم معاضدی، مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه های اردبیل، عصر امروز در مراسم گرامیداشت هفته وحدت حوزه و دانشگاه در دانشگاه علوم پزشکی اردبیل، خاطرنشان کرد: ما مدعی نیستیم که مفهوم این وحدت یکسان‌سازی فضا و آموزش‌های دانشگاهی و یا حوزه باشد بلکه حرکت‌های منسجم و همگونی است که در مسیر توسعه و پیشرفت کشور باید مدنظر قرار گیرد.

 

وی افزود: در سال‌های اخیر برخی از سوء تفاهم‌ها و روش‌های غلط و بدبینی‌های ایجاد شده بین حوزه و دانشگاه برطرف شده و یک روند مطلوبی را در همگرایی بیشتر در این حوزه شاهد هستیم.

 

حجت الاسلام معاضدی، تصریح کرد: در 35 سال گذشته چندین مرحله با تلاش بزرگانی همچون آیت‌الله مفتح و آیت‌الله مطهری بخش عظیمی از این بدبینی‌ها نسبت به حوزه و دانشگاه برطرف شده و امروز در دو سنگر علمی و ارزشی تلاش بر این است تا پیشرفت و توسعه همه‌جانبه کشور رقم بخورد.

 

مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌های اردبیل، اظهار داشت: قبل از پیروزی انقلاب سعی و تلاش توطئه‌گران بر این بوده تا خط مقدس علم و جهاد مقدس در این زمینه به نحوی شکسته شده و زمینه سوء استفاده‌های احتمالی در این بخش فراهم شود.

 

وی بیان داشت: با تلاش و مجاهدتی که بعد از پیروزی انقلاب شکل گرفت یک مقبولیت و محبوبیت در فعالیت‌های حوزه و دانشگاه و همگرایی در این زمینه را شاهد هستیم که قطعا این خود زمینه بهبود فرایند‌ها در این بخش را به وجود می‌آورد.

 

حجت الاسلام معاضدی در پایان سخنان خود وحدت حوزه و دانشگاه را از ضرورت‌ها و نیاز اساسی جامعه توصیف کرد و گفت: اگر هدف‌گذاری این دو مرکز تربیتی نیروی شایسته و فاخر برای نظام اسلامی با معیارها و محک‌های ارزشی باشد قطعا بسیاری از اهداف در آینده نه چندان دور تحقق یافتنی است./937/پ202/ب4

ارسال نظرات