۰۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۳:۴۱
کد خبر: ۲۴۳۲۹۱
کارشناس رسانه ملی:

امور دینی را در قالب بازی به کودکان خود بیاموزید

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم با توصیه به این‌که والدین امور دینی را در همان دوران کودکی در قالب بازی‌های مختلف به فرزند خود آموزش دهند، گفت: عدم استجابت در لحظه خواسته‌های افراطی کودکان نوعی آموزش مقابله با نفس‌پرستی به کودکان است.
تراشيون

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام‌ سید علیرضا تراشیون استاد حوزه علمیه قم، شامگاه امروز در شبستان نجمه خاتون حرم حضرت فاطمه معصومه (س) در جمع بانوان با اشاره به این‌که خانواده‌ها باید تا جایی که می‌توانند اعتماد به ‌نفس فرزندان خود را تقویت کنند، گفت: دادن مسؤولیت متناسب با سن و جنسیت کودکان موجب افزایش اعتماد به ‌نفس آنها می‌شود.

 

 

وی با اشاره به این‌که والدین باید کودکان را برحسب توانمندی و علاقه آنها در امور مشارکت دهند، ادامه داد: والدینی که به توانمندی و علاقه کودکان خود بی‌تفاوت هستند نمی‌توانند فرزندان سالمی تربیت کنند.

 

 

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به این‌که والدین باید از همان دوران کودکی فرزندان خود را با کارگروهی و همسالان شایسته و هم‌جنس آشنا کنند، ادامه داد: کودکی که به کار گروهی علاقه پیدا کند روحیه اجتماعی قوی‌تری داشته و می‌تواند در بزرگسالی مشکلات خود را مدیریت کند و در مدیریت امور و استفاده از مشارکت دیگران شخص موفقی خواهدبود.

 

 

وی افزود: مادران به‌جای این‌که کودکان خود را پای تلویزیون یا بازی‌های کامپیوتری سرگرم می‌کنند بهتر است با کودکان خود انواع بازی‌های فکری و مبتکرانه را انجام دهند تا توانایی حل مسأله کودکان خود را افزایش دهند.

 

 

کارشناس رسانه ملی بابیان این‌که حمایت‌های افراطی موجب وابستگی کودکان می‌شود، اظهار کرد: اگر والدین از فرزندان خود حمایت‌های افراطی نداشته باشند و به فرزندان خود آموزش دهند که باید با صبر به خواسته‌های خود برسند، خواهند توانست توانمندی‌های فرزندان خود را افزایش داده و استعدادهای آن‌ها را شکوفا کنند.

 

 

حجت‌الاسلام‌ تراشیون بابیان این‌که عدم استجابت در لحظه خواسته‌های افراطی کودک نوعی آموزش مقابله با نفس به اوست، گفت: والدین باید از همان دوران کودکی امور دینی را در قالب بازی‌های مختلف به فرزندانشان آموزش دهند.

 

 

وی با اشاره به این‌که پدر و مادر باید میان هوس‌های کودک و نیازهای عقلانی او تفاوت قائل شوند، اظهار کرد: نیاز کودک به آب، غذا و هوا یک نیاز ضروری است که والدین باید برای آن اهمیت بسیار زیادی قائل باشند زیرا به زندگی و سلامت کودک مربوط باشد درحالی‌که فراهم کردن امکانات مختلف برای کودکی نوعی توجه به هوس‌های اوست.

 

 

استاد حوزه علمیه قم تأکید کرد: برای این‌که موجب چشم هم‌چشمی سایر کودکان نشویم و خانواده‌ها را به‌زحمت نیاندازیم بهتر است توجه به خواسته‌های عقلانی و نیازهای عاطفی کودک را در اولویت قرار دهیم و امکانات را به ‌مرور زمان و بر اثر تلاش کودک در اختیار او قرار دهیم.

 

 

وی یادآور شد: به‌جای این‌که نگاه کنیم سایر والدین چه امکاناتی را در اختیار کودکان خود قرار می‌دهند بهتر است به نیازهای عقلانی و عاطفی که موجب رشد و توانمندی کودکانشان می‌شوند توجه بیشتری داشته باشند./837/پ202/ف

 

ارسال نظرات