۲۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۵
کد خبر: ۲۴۵۹۷۵

دعوت تولیت آستان قدس علوی از نخبگان انگلیسی برای سفر به نجف

خبرگزاری رسا ـ تولیت آستان مقدس امام علی(ع)در دیدار با سفیر انگلیس در عراق، راه‌های تقویت همکاری و تعامل بیشتر میان پیروان ادیان و فرهنگ‌های مختلف را مورد بررسی قرار داد.
حجت الاسلام ضياء الدين زين الدين توليت آستان قدس علوي

 

به گزارش خبرگزاری رسا، فرانک بیکر سفیر انگلیس با حجت الاسلام شیخ ضیاءالدین زین الدین، تولیت آستان مقدس امام علی(ع) دیروز، 19 بهمن‌ماه دیدار کرد.

 

تولیت آستان مقدس علوی در این دیدار که زهیر شربه، معاون تولیت آستان مقدس علوی، علی خضیر حجی، و سید محمد علی الحکیم و عبدالصاحب خوّام، از اعضای شورای اداری آستان حضور داشتند، از نخبگان دانشگاهی انگلیس دعوت کرد برای آگاهی و شناخت حقایق دین اسلام به نجف اشرف سفر کنند.

 

وی در ادامه هدف از این دعوت را اطلاع‌یافتن قشر دانشگاهی انگلیس از حقیقت اسلام، صلح و علم در نجف اشرف و واقعیت تاریخی مرجعیت دینی در نجف عنوان کرد.

 

سفیر انگلیس در عراق نیز ضمن استقبال از این دعوت گفت: ما طی دیداری که با تولیت آستان مقدس علوی داشتیم، حساسیت‌های موجود میان ادیان و مذاهب مختلف را مورد بررسی قرار دادیم و در این دیدار بر ایجاد پل‌های جدید ارتباط و همکاری میان ادیان و فرقه‌های مختلف تأکید شد.

 

وی افزود: مبارزه با سازمان‌ها و مجامع تروریست‌ که مدعی پیروی از اسلام هستند ومنع گسترش افکار و عقاید افراطی و ویرانگر از دیگر موضوعاتی بود که در این دیدار مورد بررسی قرار گرفت.

 

بیکر در ادامه بر ضرورت همکاری عراق و انگلیس از طریق تبادل بازدیدها میان دانشگاهیان و علمای دینی، جهت اطلاع و شناخت اسلام حقیقی و مبانی و اصول اسلام و ادیان دیگر تأکید کرد./980/ب102/د

منبع: ایکنا

ارسال نظرات