۲۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۳
کد خبر: ۲۴۷۲۰۸
آیت الله حیدری:

جهاد عشایر حاصل لبیک ملت به ندای مرجعیت دینی است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله حیدری با بیان این که جهاد عشایر حاصل لبیک ملت فداکار به ندای مرجعیت دینی است، گفت: عشایر خوزستان با شرکت در هر حماسه و صحنه ای اعتقاد راسخ و باور مقدس خود به علما و روحانیان دینی را به روشنی نشان دادند.
آيت الله حيدري

آیت الله محسن حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با بیان این که مردم خوزستان در مقابل اشغال سرزمین های خود چنان حماسه ای آفریدند که به جهاد عشایر معروف شده است، افزود: مردم خوزستان در آن حادثه یقین داشتند که مقابله با اشغاگران جهاد در راه خدا است؛ از این رو در این راه جانبازی و فداکاری کردند.

امام جمعه موقت اهواز جهت دهی به جنبش های مردمی، دعوت به مجاهدت و تحریک احساسات مذهبی را از جمله نقش آفرینی های مرجعیت دینی توصیف و عنوان کرد: مشروعیت حرکت های مردمی را علمای دینی تأمین می کنند.

وی گفت: وقتی خوزستان اشغال شد علمای دین مردم را متوجه خطر کرده و آن ها را به جهاد علیه دشمن مشترک بسیج کردند.

استاد عالی حوزه های علمیه خوزستان افزود: نهضت تحریم تنباکو، جهاد علیه روس، نهضت مشروطیت، نهضت ملی شدن صنعت نفت، ثوره العشرین عراق و انقلاب 1920 از جمله جنبش های هستند که مرجعیت و علمای دینی در آن نقش مهمی داشتند.

آیت الله حیدری گفت: عشایر خوزستان صد در صد شیعه هستند و در مکتب علوی و حسینی پرورش و رشد یافته اند و معتقدند که روحانیان و مراجع دینی نایبان حضرت حجت(عج) هستند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: عشایر خوزستان با شرکت در هر حماسه و صحنه ای اعتقاد راسخ و باور مقدس خود به علما و روحانیان دینی را به روشنی نشان دادند.

وی انگلیس را توطئه گر پیر توصیف و عنوان کرد: این کشور در بحث استعمار از دیگر کشورها پیشی گرفته است.

آیت الله حیدری افزود: اکنون انگلیس برای استعمار کشورها روش ها و ترفندهای جدیدی همچون تفرقه افکنی را به کار می برد.

امام جمعه موقت اهواز تفرقه مذهبی، قومیتی و اعتقادی را از جمله سیاسیت های این کشور استعمارگر توصیف و عنوان کرد: انگلیس برای رسیدن به هدف های خود قتل، کشتار و تکفیر را به کار گرفته است.

وی در پایان اظهارداشت: اگر مسلمانان اختلاف های خود را کنار بگذارند و متحد شوند رژیم صهیونیستی یک روز هم به اشغالگری خود ادامه نمی داد و استعمارگران جرأت دست اندازی به سرزمین های اسلامی را نداشتند./9452/ت302/ب2

ارسال نظرات