۰۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۲:۴۷
کد خبر: ۲۴۸۰۰۱
پس از جنایت‌های داعش در لیبی؛

افزایش اسلام هراسی در ایتالیا

خبرگزاری رسا ـ در پی اعلام موجودیت شاخه داعش در لیبی و اعلام وضع فوق العاده در ایتالیا، توهین به نماد های اسلامی در این کشور به امری روزمره تبدیل شده است.
اسلام هراسي در ايتاليا
 
به گزارش خبرگزاری رسا، دانشجوی مصری تبار ایتالیایی که لباس عربی سنتی پوشیده بود و قرآن در دست داشت، مورد توهین مردم قرار گرفت.
 
حمدی محیسن، برای آزمایش نظرات عمومی لباس عربی پوشید، در یک دست قرآن گرفت و در دست دیگر تسبیح. وی پنج ساعت در خیابان های میلان پیاده روی کرد در حالی که دوست او تصاویر توهین مردم را ضبط می نمود. عده زیادی به این جوان مسلمان طالبان خطاب کردند.
 
بعد از اعلام موجودیت شاخه لیبی داعش، و احتمال نفوذ تروریست ها از خاک ایتالیا به سایر اروپا، این کشور در وضعیت هشدار به سر می برد. این امر موجب بالا رفتن احساسات اسلام هراسی علیه مهاجرین در ایتالیا شده است.
 
نوجوانان دختر و پسر با خنده های بلند و قرم زدن در اطراف حمدی محیسن، احساسات و تعجب خود را نشان می دادند.
 
هنگام عبور حمدی از جلوی مغازه ای، یک نفر از مشتریان ضمن نثار فحش و ناسزا به وی گفت: "از داعش چه خبر "
 
فردی دیگر به وی گفت: نگاهش کنید، قرآن در دست دارد، حتما اسلحه ای هم زیر ردای خود حمل می کند.
 
حرف ها و ناسزاهای بیشماری که در این پنج ساعت به حمدی گفته شد نشاند دهنده سطح هشدار دهنده اسلام هراسی و نژادپرستی در ایتالیاست که مسلمانان و مهاجران عرب تبار با آن مواجهند.
 
عایشا مصرار، سیاستمدار مراکشی تبار ایتالیایی که اولین زن محجبه در شورای شهر روورتو در شمال این کشور بود، بخاطر حفظ امنیت فرزندان خود در برابر حملات نژادپرستانه، از ایتالیا گریخت.
 
به گزارش روزنامه محلی مساگرو ونتو، در هفته اخیر رعایت حجاب اسلامی در شش کالج منطقه فروئلی ونچیا در ایتالیا ممنوع شد.
 
آلدو دوری، رییس یکی از دانشگاه های فنی ایتالیا با تعداد زیادی دانشجوی عرب تبار، هرگونه نماد دینی برای دختران و پسران را غیر مجاز اعلام کرد./847/ب901/ک
ارسال نظرات