۰۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۹
کد خبر: ۲۴۸۴۳۲
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری:

شکل گیری انقلاب اسلامی مدیون فرهنگ شهادت است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به این که مردم ایران پرورش یافته مکتب شهادت هستند، شکل گیری انقلاب اسلامی را به برکت همین فرهنگ بیان کرد و گفت: پایه های نظام اسلامی ایران به برکت فرهنگ شهادت ریخته شد و ادامه پیدا خواهد کرد.
حجت الاسلام و المسلمين نکونام

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، پیش از ظهر امروز در نشست ستاد بزرگ داشت کنگره شهدای این استان، با تشکر از زحمات دست اندرکاران این ستاد، فرهنگ شهادت را فراموش نشدنی بیان کرد و اظهار داشت: خوشبختانه این فرهنگ زیبای اسلامی که برگرفته از قیام عاشورا و کربلا است، هر روز درخشنده تر از گذشته خود را نشان می دهد.

 

وی با تأکید بر این که فرهنگ شهادت در بین مردم ایران برای همیشه زنده است، حضور باشکوه مردم در مراسم های تشییع و تدفین شهدای گمنام و همچنین شرکت در یادواره ها و مراسم های بزرگداشت شهدا را اثبات کننده این ادعا دانست.

 

امام جمعه شهرکرد با اشاره به این که مردم ایران پرورش یافته مکتب شهادت هستند، شکل گیری انقلاب اسلامی را به برکت همین فرهنگ بیان کرد و گفت: پایه های نظام اسلامی ایران به برکت فرهنگ شهادت ریخته شد، ادامه پیدا کرد و به لطف خداوند و در سایه ادامه داشتن همین فرهنگ، ادامه نیز خواهد داشت و از آفات در امان خواهد ماند.

 

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با بیان این که دشمن به دنبال کم رنگ کردن این فرهنگ در جامعه امروز ما است و می خواهد که مردم از آن فاصله بگیرند، ابراز داشت: به یقین زنده نگه داشتن فرهنگ شهادت در جامعه تنها سد در برابر تفکرات غلط و توطئه های دشمنان است که همه باید نسبت به آن هوشیار باشند.

 

این مقام مسؤول با تأکید بر این که همه توان مجموعه استان باید جهت هر چه بهتر برگزار شدن کنگره شهدای این استان در سال آینده به کار گرفته شود، تصریح کرد: باید کمیته های گوناگونی در ستاد این کنگره جهت جمع آوری همه آثار شهدای استان صورت گیرد؛ تا آنجا که به دورترین روستاها بروند و این آثار را در هر قالبی که می شود تهیه و جمع آوری کنند.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری، جمع آوری همه آثار شهدا را یکی از مهم ترین اهداف برگزاری کنگره های شهدا دانست و افزود: نباید کوچک ترین اثری از شهیدی در استان مخفی بماند و این مهم ترین رسالت اعضای ستاد کنگره شهدای این استان است که باید در دستور جدی متولیان امر قرار گیرد./9457/پ202/ب4

ارسال نظرات