۰۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۲:۵۱
کد خبر: ۲۴۸۸۰۸
مدیر حوزه علمیه گیلان:

منبر بهترین رسانه برای گسترش ارزش های دینی در جامعه است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه گیلان، سیره عملی ائمه معصومین(ع) را بهترین الگو برای طلاب دانست و گفت: باید سیره عملی این شخصیت های برجسته جهان اسلام به عنوان پایان نامه های طلاب در سطوح مختلف تحصیلی مورد قرار گیرد.
مدير حوزه علميه گيلان

حجت الاسلام محمد لاکانی مدیر حوزه های علمیه گیلان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت با تبریک سالروز ولادت حضرت زینب(س) اظهار داشت: حضرت زینب(س) به عنوان یک بانوی نمونه برای همه زنان تاریخ معرفی شده است.

 

عضو شورای حوزه علمیه گیلان با بیان این که علم ایشان از جانب خدا است، افزود: حضرت زینب(س) یک عالم به تمام معنا بودند.

 

مدیر حوزه علمیه گیلان با بیان این که حضرت زینب(س) ذوب در ولایت بود، تصریح کرد: این بانوی نمونه و ارزشمند جهان اسلام با همه توان خود از ولایت دفاع کرد.

 

حجت الاسلام لاکانی با بیان این که نام گذاری میلاد این حضرت به عنوان روز پرستار را باید به فال نیک گرفت، گفت: پرستاران باید با تأسی از وجود مبارک حضرت زینب(س) وجدان کاری را رعایت کنند.

 

وی با بیان این که حضرت زینب(س) در مقابل مصائب مانند کوه ایستادند، افزود: با همه مصائبی که تاریخ از در واقعه کربلا برشمرده است، اما می بینیم که ایشان حتی نماز شب خود را ترک نکرده اند.

 

این استاد حوزه با بیان این که نباید گذاشت جوانان و نوجوانان جامعه اسلامی دنبال الگو های بدلی بروند، افزود: سعادت دنیا و آخرت داشتن الگوی ممتازی چون وجود مبارک حضرت زینب(س) است.

 

وی با بیان این که حضرت زینب(س) امتیازات فراوان دارد، گفت: یکی از ویژگی مهم که ایشان را ممتازه کرده است ولایت پذیری و اطاعت مطلق از امام خود بود.

 

حجت الاسلام لاکانی با بیان این که غرب می خواهد از زن و مرد مسلمان یک موجود ضعیف و منفعل بسازد، ادامه داد: ما باید با تأسی به حضرت زینب(س) باید یاد بگیریم که تسلیم مشکلات نشویم و هدف خود را فراموش نکنیم.

 

مدیر حوزه علمیه گیلان بیان این که باید عفت و حیای این بانوی بزرگوار سرمشق قرار گیرد، خاطرنشان کرد: دشمن در حال حاضر روی بحث عفت دست گذاشته و به این نتیجه رسیده که با خدشه دار کردن عفت همه چیز را از زن میگیرد و زنان باید با الگو قرار دادن عفت و حیای حضرت زینب(س) خواسته های دشمن را نقش بر آب کند.

 

حجت الاسلام لاکانی با بیان این که طلاب علوم دینی باید این گونه الگو ها را به جهانیان معرفی کنند، افزود: اگر حوزه های علمیه نقش خود را به درستی عمل کنند به یقین این گونه الگو ها به جهانیان معرفی می شوند.

 

مدیر حوزه علمیه گیلان، منبر را جزو برترین رسانه ها دانست و افزود: منابر رسا ترین و برترین رسانه در جهان اسلام هستند.

 

وی  همچنین خواستار نگاه پژو هشی طلاب به زندگانی حضرت زینب(س) شد و افزود: باید سیره عملی این شخصیت های برجسته جهان اسلام به عنوان پایان نامه های طلاب در سطوح مختلف تحصیلی قرار گیرد./950/ت302/ب1

ارسال نظرات