۰۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۹
کد خبر: ۲۴۸۹۵۵
نماینده ولی فقیه در استان اصفهان:

مهندسی فرهنگی در کشور به درستی محقق نشده است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله طباطبایی نژاد با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب بر موضوع مهندسی فرهنگی، گفت: شاهد برگزاری جلسات و همایش‌های مختلف در زمینه مهندسی فرهنگی بوده‌ایم ولی در این جلسات تنها با الفاظ بازی می‌شود و مهندسی فرهنگی به درستی در کشور محقق نشده است.
آيت الله سيد يوسف طباطبايي ن‍ژاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد نماینده ولی فقیه در استان اصفهان، ظهر امروز در سومین اجلاس رؤسای کمیسیون‌های فرهنگی اجتماعی و مشورتی بانوان شوراهای اسلامی کلان شهرها و مراکز استان‌ها، تشکیل این جلسه را نشان از دغدغه فرهنگی شوراهای اسلامی دانست و تصریح کرد: این جلسه به عنوان یک محفل و جلسه فرهنگی برگزار شده است و همین مطلب بیانگر دغدغه فرهنگ در شوراهای اسلامی شهرها است.

 

امام جمعه اصفهان در ادامه با بیان اینکه مردم اصفهان دغدغه های فرهنگی و دینی بیشتری نسبت به دیگر شهرها و استان های کشور دارند اظهار کرد: بیش از 85 درصد مردم اصفهان در مسائل دینی و فرهنگی دچار نگرانی و دغدغه های مختلفی هستند که این موضوع بیانگر جایگاه دین و فرهنگ در افکار عمومی اصفهان دارد و بسیار حائز اهمیت است و این بسیار خوب است که مردم دغدغه دین داشته باشند.

 

وی با اشاره به اهمیت هدفمند شدن مسائل دینی خاطرنشان کرد: مردم باید دغدغه یک اسلام هدفمند را داشته باشند چرا که تنها از این طریق ما می‌توانیم اهدافی را که پیامبر اکرم(ص) برای ما مشخص کرده اند را محقق کنیم و به افق‌های بلند اسلامی دست پیدا کنیم.

 

مدیر حوزه های علمیه استان اصفهان ضمن تأکید بر لزوم جهان بینی صحیح و دقیق از سوی بشریت تصریح کرد: با برخورداری از یک جهان بینی روشن و صریح و دقیق توانایی دستیابی به اهداف واقعی و حقیقی را پیدا خواهیم کرد چرا که در ابتدا باید به خوبی اهداف را شناخت و پس از آن به دنبال دستیابی به آنها رفت، انسان‌ها باید شاخصه های بصیرتی داشته باشند تا بتوانند به دنبال هدف بروند.

 

امام جمعه اصفهان با اشاره به مطرح شدن موضوع مهندسی فرهنگی از سوی رهبر معظم انقلاب گفت: علیرغم برگزاری همایش‌های مختلف و گوناگون در این زمینه مهندسی فرهنگی در کشور بی نتیجه بوده است و به درستی محقق نشده و لازم است که به این مسأله مهم که یکی از مهم ترین مطالبات رهبری است به خوبی پرداخته شود.

 

آیت الله طباطبایی نژاد ضمن تأکید بر کارآمد شدن مباحث مهندسی فرهنگی در کشور اظهار کرد: جلسات و همایش های مختلفی در زمینه مهندسی فرهنگی برگزار شده است اما این جلسات کارآمد نبوده است و تنها شاهد بازی با الفاظ و کلمات و مباحث تئوری در این جلسات هستیم درحالی که همه به خوبی می‌دانیم که کاری از دست الفاظ برنمی‌آید.

 

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان، مهندسی فرهنگی را راهکاری برای دستیابی جامعه به فرهنگ اسلامی متناسب با نیازها و شرایط جامعه کنونی ذکر کرد و افزود: در حال حاضر شاهد رواج فساد اخلاقی و آمار بالای اعتیاد و طلاق در جامعه هستیم، مسأله اعتیاد بسیار خطرناک تر از داعش است و باید این مشکلات در جامعه شناسایی شده و بر اساس مهندسی فرهنگی به آنها پرداخته شود./1304/پ202/ب4

ارسال نظرات