۰۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۰
کد خبر: ۲۴۹۳۳۶

دارالافتای مصر تخریب آثار تاریخی از سوی داعش را محکوم کرد

خبرگزاری رسا ـ دار الافتای مصر با محکوم کردن اقدامات جریان‎های تروریستی و تکفیری خاطرنشان ساخت که داعش با استناد به فتواهای شاذ به تخریب آثار تاریخی می‎پردازد.
داعش

 

به گزارش خبرگزاری رسا، دار الافتای مصر امروز طی بیانیه‎ای اقدامات جریان تروریستی و تکفیری داعش در تخریب آثار تاریخی شهر موصل عراق را محکوم کرد.


در این بیانیه آمده است: داعش با اعتماد به تعدادی از روایات شاذ و نامعتبر به تخریب آثار تاریخی می‎پردازد. این روایات شاذ دلیل شرعی ندارد و نمی‎شود به آن اتکا کرد.


دار الافتای مصر خاطرنشان ساخت: اصحاب پیامبر اکرم (ص) در فتوحات خود با آثار تاریخی بسیاری مواجه می‎شدند ولی در تاریخ ثبت نشده که به تخریب آنان پرداخته‎اند و یا رسول الله (ص) به این کار امر کرده باشد.


گفتنی است که گروه تروریستی و تکفیری داعش روز گذشته فیلمی را از تخریب آثار تاریخی موزه موصل منتشر کرد. در این فیلم عناصرداعش آثار بسیار باارزش و تاریخی موزه شهر «موصل» را به وسیله پتک و ابزار دیگر نابود می کنند.


مجسمه های موجود در این موزه از آثار بسیار قدیمی تمدن کهن عراق بود، به طوری که تاریخ یکی از این مجسمه‎ها به قرن نهم قبل از میلاد مسیح رجوع می‎کند./994/ب903/د

ارسال نظرات