۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۶
کد خبر: ۲۵۸۵۳۵
رییس شورای اجرایی حزب الله لبنان:

محاصره زنان و کودکان یمنی سرآمد اقدامات تروریستی آل سعود است

خبرگزاری رسا ـ رییس شورای اجرایی حزب الله لبنان محاصره زنان و کودکان یمنی را سرآمد اقدامات تروریستی آل سعود دانست و تأکید کرد که حتی یک ایرانی در بین تلفات تجاوز به یمن وجود ندارد.
حجت الاسلام نبيل قاووق، رييس شوراي اجرايي حزب الله لبنان

 

 

 خبرگزاری رسا، حجت الاسلام نبیل قاووق، نایب رییس شورای اجرایی حزب الله لبنان در مراسمی که امروز از سوی این حزب در منطقه مجدل زون برگزار شد، با انتقاد از محاصره یمن از سوی رژیم عربستان، گفت: محاصره زنان و کودکان یمنی سرآمد اقدامات تروریستی آل سعود است. این اقدام از سوی کسانی که مدعی خدمت به حرمین شریفین هستند در حالی انجام می‌شود که با همه آموزه های دینی و ارزش‌های اخلاقی منافات دارد.

 

 

وی افزود: محاصره بیش از 28 میلیون یمنی و 8 میلیون کودک از سوی عربستان سعودی به شدت فجیع تر از اقدامات رژیم صهیونیستی در نوار غزه است.

 

 

این عضو ارشد حزب الله با تأکید براینکه عربستان سعودی نباید عصبانیت خود از احزاب یمنی را بر سر غیر نظامیان و زنان و کودکان خالی کند، گفت: عربستان چگونه می‌تواند قتل بیش از 500 کودک یمنی را توجیه کند؟ این درحالی است که رژیم صهیونیستی پس از ارتکاب کشتار قانا و  الشجاعیه مسؤولیت اقدامات خود را به عهده گرفت.
 

 

حجت الاسلام قاووق افزود: همه کشته شدگان تجاوز سعودی، آمریکایی به یمن مسلمانان عرب هستند و برخلاف ادعاهای آل سعود یک ایرانی در میان کشته شدگان وجود ندارد. کشورهای وابسته منطقه با حمایت آمریکا تلاش دارند که جلوی تأثیرگذاری و نقش آفرینی ملت یمن را بگیرند.

 

 

وی از عملکرد جریان 14 مارس در لبنان انتقاد کرد و اظهار داشت که این جریان در حالی خواستار بی طرفی حزب الله در سوریه و یمن هستند که خودشان قبل از هر گروه دیگری به سوریه سلاح فرستادند و از تجاوز عربستان سعودی به یمن حمایت کردند./983/ب902/ک

ارسال نظرات