۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۱
کد خبر: ۲۵۹۲۵۱
آیت الله حکیم تأکید کرد؛

مبلغان خانم باید در مناطق محروم و دور افتاده خدمت کنند

خبرگزاری رسا ـ یکی از مراجع تقلید نجف اشرف بر لزوم حضور مبلغان خانم در مناطق محروم و دور افتاده و آموزش احکام شریعت به بانوان تأکید کرد.
حضرت آيت الله محمد سعيد حکيم از مراجع نجف

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در عراق، جمعی از مبلغان خانم و آقا از کشور پاکستان که به زیارت عتبات مقدس عراق آمده بودند در دفتر حضرت آیت الله سید محمد سعید حکیم در نجف اشرف حضور یافته و با این مرجع تقلید دیدار و گفت وگو کردند.

 

مبلغان خانم شرکت کننده در این دیدار از اعضای جامعه الزهرا(س) اسلام آّباد پاکستان وابسته به دفتر حضرت آیت الله سید علی سیستانی بودند.

 

حضرت آیت الله نجفی بر لزوم اهتمام ملبغان به آموزش بانوان به احکام دینی و مسائل فقهی ویژه آنان تأکید کرد و گفت: مبلغان خانم باید مسؤولیت بزرگ خود را به ویژه در مناطق محروم و دورافتاده انجام دهند.

 

وی با اشاره به عدم آشنایی بانوان پاکستانی با مسائل فقهی به ویژه احکام نماز و سایر امور عبادی، افزود: این مشکل به دلیل نقص مراکز فرهنگی در روستاهای پاکستان است، مردم به ویژه بانوان در این اماکن هیچ آشنایی با احکام شریعت ندارند.

 

این مرجع تقلید، عدم پرسش احکام دین به بهانه شرم و حیا را غیرقابل قبول دانست و تصریح کرد: مومنان باید به این مساله توجه ویژه داشته باشند و مردان و زنان به تشریح مسائل فقهی و عبادی به فرزندان خود بپردازند.

 

حضرت آیت الله نجفی از شیعیان پاکستان به دلیل تمسک به دین و شعائر حسینی تقدیر کرد و خطاب به مبلغان خانم در پاکستان گفت: فرهنگ ساختن دین در میان زنان را به هیچ وجه فراموش نکرده و از این فرصت گرانبها به خوبی بهره گیرید./980/ب902/د

ارسال نظرات