۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۸
کد خبر: ۲۵۹۵۶۵
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان:

آل سعود در جهان اسلام رسوا شده است/ انجام مذاکرات برای بهبود اوضاع یمن بدون حضور ایران نتیجه‌ای ندارد

خبرگزاری رسا ـ آیت الله سلیمانی با تأکید بر رسوایی آل سعود در بین مسلمانان، گفت: استفاده از بمب‌های خوشه‌ای، ویران کردن هشت هزار خانه و 3125 بار حمله هوایی که فقط 137 مورد از آنها حمله به مراکز نظامی بوده، وحشیانه و دور از منطق است.
آيت الله سليماني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، آیت الله عباسعلی سلیمانی، نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته گفت: در هفته گذشته 5500 نفر از مردم استان در مراسم اعتکاف شرکت کردند که این حضور گسترده سبب شد تا شبکه‌های وهابی نسبت به آن واکنش نشان دهند.

 

وی ادامه داد: حضور جمعیتی بالغ بر 700 هزار نفر جوان در کشور بسیار مسرت بخش بود آنان از تمام علایق جوانی گذشتند تا به خلوت با خدای خود بپردازند.

 

آیت الله سلیمانی به دو همایش برگزار شده در زاهدان در هفته گذشته اشاره کرد و گفت: برپایی همایش بین‌المللی شبکه‌های توزیع برق، علاوه بر برکات علمی و فرهنگی، برکات مذهبی هم داشت؛ چرا که یک پروفسور مسیحی برق که او را پدر علم برق می‌خوانند، با شنیدن صوت قرآن از زبان یک نوجوان به جنبش در در‌آمد و خواهان یادگیری نماز و قرآن شد این اتفاق بسیار ارزشمند است.

 

وی افزود: برگزاری همایش سیمای پیامبر اکرم(ص) در هنر که برای اولین بار در کشور از سوی دانشکده هنر دانشگاه سیستان و بلوچستان شکل گرفت، بسیار ستودنی است، ما هنرهای بسیاری را از پیامبر سراغ داریم که متن قرآن، سبک، آهنگ، سجع و بیان قرآن از جمله آنهاست برگزاری چنین همایش‌هایی سبب می‌شود که سیستان و بلوچستان چهره زیبایش را در رسانه‌های کشور به نمایش بگذارد.

 

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جنایات آل سعود در یمن، بیان کرد: عربستان در شکست انقلاب یمن ناموفق بود آنها به گرفتن یک استان از یمن دلخوش بودند اما نتوانستند به هدف خود برسند در مرحله بعد برای گرفتن یک شهر به نام عدن به یمن حمله کردند تا آنجا را مکان امنی برای حامیان خود کنند اما باز هم شکست خوردند.

 

وی عنوان کرد: آل سعود در حمله به یمن مشکلات عدیده‌ای دارد قبایل یمن و عربستان بسیار به هم پیوسته و خویشاوند هستند و هر نگاهی در هر نقطه‌ یکی از این کشورها در کشور دیگر نیز تأثیرگذار است، چنانچه یکی از شاهزاده‌های عربستان به دلیل اینکه مادر او یمنی بود، به مخالفت با حمله به یمن برخاست این اختلاف درونی به راحتی حل نخواهد شد و شکاف عمیقی را در کابینه عربستان ایجاد خواهد کرد.

 

آیت الله سلیمانی تنها ماندن عربستان در صحنه جنگ را دومین مشکل بزرگ این کشور خواند و افزود: امارات تنها کشوری است که نه از روی رغبت و علاقه بلکه از روی ترس و ناچاری کم و بیش به عربستان کمک می‌کند آنها با هر ترفندی سعی کردند، پاکستان را نیز به معرکه یمن بکشانند اما موفق نشدند.

 

وی خاطرنشان کرد: تنها شهری که نیروهای منصور هادی در آن مستقر بودند، مأرب بود که به حمد الهی نیروهای انصار الله در حال پاکسازی آن هستند با پاکسازی این شهر، نقطه امنی برای سعودی‌ها باقی نخواهد ماند دولت عربستان از جانب شورای همکاری‌های خلیج فارس نیز تحت فشار است زیرا اعضای آن خواهان پایان بمباران یمن هستند.

 

امام جمعه زاهدان درباره نقش ایران در تحولات یمن، اشاره کرد: انجام مذاکرات برای بهبود اوضاع یمن به شرطی مثمر ثمر خواهد بود که ایران در این مذاکرات حضور داشته باشد این در حالی است که نقش‌آفرینی ایران در تحولات یمن برای عربستان خطرناک است و اگر ایران وارد مذاکرات شود، شکست آنها نزدیک است.

 

وی افزود: رژیم آل سعود از رساندن مواد غذایی و دارویی و همچنین از ورود سوخت به یمن جلوگیری می‌کند، حتی صلیب سرخ هم فقط برای هزار نفر دارو ارسال کرده است آنها با اعمال وحشیانه و دور از منطق خود روی صهیونیست‌ها را سفید کرده‌اند این جنایات بدتر از اعمال درندگان جنگل است استفاده از بمب‌های خوشه‌ای، ویران کردن هشت هزار خانه و مکان مسکونی و 3125 بار حمله هوایی که فقط 137 مورد از آنها حمله به مراکز نظامی بوده است، نشان از رسوایی آل سعود در جهان اسلام دارد./831/پ201/ح

ارسال نظرات