۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۴
کد خبر: ۲۶۳۵۹۹
نماینده ولی فقیه در استان اصفهان:

دستیابی به معارف دینی و حقایق علوم اسلامی از مهم ترین وظایف طلاب است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله طباطبایی نژاد دستیابی به معارف دینی و حقایق علوم اسلامی را مهم ترین و اصلی ترین وظیفه روحانیان و طلاب ذکر کرد و گفت: علوم اسلامی و معارف دینی ریشه در مکتب اهل بیت دارد و دستیابی به آنها نیازمند تحقیق و پژوهش است.
مراسم افتتاحيه مرکز تحقيقات و پژوهشهاي حوزه علميه اصفهان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان، پیش از ظهر امروز در آیین افتتاحیه مرکز تحقیقات و پژوهش حوزه های علمیه اصفهان که در مدرسه علمیه درب کوشک برگزار شده بود ضمن تأکید بر اهمیت تحقیق و پژوهش در حوزه علمیه اظهار کرد: وظیفه طلبه و روحانی چیزی جز تحقیق و پژوهش نیست.

 

امام جمعه اصفهان با اشاره به بخش هایی از کتاب جامع المقدمات تصریح کرد: در ابتدای این کتاب به طلاب تذکر داده شده است که بدانید به جای اینکه بگوید بخوانید و این مطلب بیانگر اهمیت تحقیق و پژوهش برای طلاب و روحانیان است، حوزه های علمیه محلی است برای تعلیم و پرورش مجتهدان یعنی کسانی که به عمق و ژرفای مطالب و حقایق و معارف دست پیدا می کنند.

 

آیت الله طباطبایی نژاد فهم عمیق و دقیق از مفاهیم و معارف الهی را برای طلاب و روحانیان ضروری توصیف کرد و افزود: حوزه های علمیه محلی هستند برای پرورش عالم و این موضوع نیازمند نهادینه شدن و اهمیت دادن به تحقیق و پژوهش است چرا که پرورش عالم بدون تحقیق میسر نمی شود.

 

وی علم رجال را یکی از مصادیق فعالیت در زمینه تحقیق دانست و اظهار کرد: حوزه علمیه اصولی دارد، تحقیق، پژوهش، اجتهاد و بررسی کردن سیر اسناد از مهم‌ترین این اصول هستند، کلاس هایی که در حوزه علمیه برگزار می شود کرسی آزاد اندیشی هستند و لازم است در آنها دقت و تأمل کافی وجود داشته باشد.

 

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان، با اشاره به اهمیت مباحثه در یادگیری دروس و علوم حوزوی خاطرنشان کرد: مباحثه روشی است مهم و مؤثر در حوزه علمیه برای دستیابی به مطالب عمیق و تأثیرگذار و بالابردن سطح یادگیری دروس و رسیدن به عمق مطلب که بنیه تحقیق است.

 

امام جمعه اصفهان دستیابی به معارف دینی و حقایق علوم اسلامی را مهم ترین و اصلی ترین وظیفه روحانیان و طلاب ذکر کرد و گفت: علوم اسلامی و معارف دینی ریشه در مکتب اهل بیت دارد و دستیابی به آنها نیازمند تحقیق و پژوهش است به همین جهت لازم است که در حوزه های علمیه به تحقیق و پژوهش اهمیت ویژه داده شود.

 

آیت الله طباطبایی نژاد در ادامه خاطرنشان کرد: طلاب باید به صورت عمیق به دروس خود بپردازند ضمن اینکه در زمینه تحقیق و پژوهش باید فعال باشند و این از مهم ترین ملاک های طلبه بودن است؛ ارزش طلبه و روحانی به پژوهشگر بودن است./1304/پ202/ب4

ارسال نظرات