۰۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۱
کد خبر: ۲۶۴۰۷۰
امام جمعه موقت کرمان:

ایران با لغو مذاکرات ضرری نخواهد کرد

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام قاسمی گفت: باید بدانیم که در صورت لغو مذاکرات کشور ما ضرری نخواهد کرد.
حجت الاسلام محمد قاسمي زاده امام جمعه موقت کرمان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، حجت الاسلام قاسمی، امام جمعه موقت کرمان، در خطبه های نماز جمعه این هفته در مصلی امام علی(ع) کرمان، ضمن بزرگداشت نیمه شعبان به بیان خصوصیات یاران امام عصر(عج) پرداخت و گفت: طبق فرمایش امام صادق(ع)، مهم ترین ویژگی های یاران حضرت حجت(عج)؛ سلامتی جسمانی و قدرت و توان بدنی، برخورداری از عقل و تدبیر و هوشمندی، ثبات قدم در ایمان و برخورداری از قلب هایی محکم و استوار در طاعت الهی است.

 

وی در ادامه افزود: به هر میزان اعتقادات و ایمان مردم استوارتر و راسخ تر باشد از گناه و نافرمانی خدا دورتر خواهند بود و در مقابل هر گونه شبهه و هجمه اعتقادی مصون و محفوظ خواهند بود. از این رو افرادی که در برابر شبهات و حوادث گوناگون، تغییر حالت داده و یا موضع خود را عوض می کنند باید نسبت به تقویت ایمانشان کوشاتر باشند.

 

وی در ابتدای خطبه دوم ضمن تبریک روز جوان بیان داشت: جوانان هر جامعه به عنوان سرمایه های گرانبهای آن جامعه هستند که باید با هوشیاری تمام از توانمندی ها و استعدادهایشان در جهت مناسب استفاده کرد.

 

امام جمعه موقت کرمان ضمن اشاره به فرا رسیدن سالروز ارتحال امام خمینی (ره) در 14 خرداد اظهار داشت: با کمی بررسی خواهیم فهمید که هیچ جای عالم انسانی کامل و جامع مانند امام (ره) نخواهیم یافت چراکه ایشان با حفظ وحدت و یکپارچگی میان مردم و ایجاد روحیه دشمن ستیزی بر علیه دشمن، انقلابی عظیم را رقم زدند که تنها از چنین انسان بزرگی بر می آمد.

 

حجت الاسلام قاسمی ابراز داشت: امروز، مسأله تقابل اسلام ناب محمدی با اسلام آمریکایی، که امام (ره) بر آن تاکید داشتند به بهترین شکل خود نمودار شده است و می بینیم که در یمن از سوی یک کشور اسلامی با داشتن اسلام آمریکایی این اقدامات شوم راه می افتد و معنایش این است که می بایست حواس خود را جمع کنیم.

 

امام جمعه موقت کرمان در خصوص آینده مذاکرات هسته ای عنوان داشت: آینده مذاکرات هسته ای ایران می تواند ضمن حفظ غرور و عزت ملی، ما را به اهدافمان برساند اما اگر با اجرای درخواست‌های نامعقول طرف مقابل مبنی بر بازجویی از دانشمندان هسته ای ایران و دسترسی به اطلاعات سری نظامی ما همراه باشد نه تنها مارا به هدفمان نمی رساند بلکه موجب تحقیر و از بین رفتن عزت و غرور ملی ما خواهد بود و باید بدانیم که در صورت لغو مذاکرات کشور ما ضرری نخواهد کرد.

 

وی در پایان گفت: البته باید دقت داشته باشیم که آمریکا در حال حاضر با جنگهای نیابتی که اطراف ایران در افغانستان و عراق و سوریه و لبنان به راه انداخته است سعی در ایجاد ناامنی در مرزهای ما را دارد./9703/پ202/ب4

ارسال نظرات