۱۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۱
کد خبر: ۲۶۴۵۱۲
حجت الاسلام محسنی اژه ای در گفت وگو با خبرنگاران:

منتظر رای نهایی دادگاه تجدیدنظر پرونده «م.ه» هستیم

خبرگزاری رسا ـ سخنگوی قوه قضاییه گفت: پرونده جیسون رضائیان در مرحله رسیدگی قضائی قرار دارد و تا به امروز یک جلسه از دادگاه وی برگزار شده و جلسات دادرسی همچنان ادامه دارد و جنجال سازی رسانه های معاند و استکبار جهانی برای به حاشیه بردن پرونده جیسون رضائیان هیچ سودی به حال متهم نخواهد داشت.
حجت الاسلام محسني اژه اي حجت الاسلام محسني اژه اي

حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه ای معاون اول قوه قضائیه و سخنگوی قوه قضائیه، در گفت و گو با خبرنگارنگاران در اراک، با تاکید بر این که قوه قضاییه با هرگونه جعل مدارک تحصیلی برخورد می کند اظهار داشت:  اگر قوه قضاییه متوجه شود که موسسه یا نهادی اقدام به جعل مدارک تحصیلی خواهد کرد با آن موسسه به شدت برخورد خواهد کرد و سیاست قوه قضاییه این است که جلوی هرگونه جعل مدرک در کشور را بگیرد.

 

منتظر رای نهایی دادگاه تجدیدنظر پرونده «م.ه» هستیم

حجت الاسلام محسنی اژه ای در رابطه با  آخرین وضعیت پرونده «م.ه» خاطر نشان کرد: این پرونده در مرحله تجدید نظرخواهی قرار دارد و هنوز دادگاه تجدید نظر، اعلام نظری درباره تجدیدنظرخواهی اعلام نکرده است و منتظر رای نهایی دادگاه تجدیدنظر برای پایان دادن به این پرونده هستیم.

 

معاون اول قوه قضاییه در رابطه با پرونده پرونده جیسون رضائیان اظهار داشت: پرونده جیسون رضائیان در مرحله رسیدگی قضایی قراردارد و تا به امروز یک جلسه از دادگاه وی برگزار شده و جلسات دادرسی همچنان ادامه دارد.

 

جنجال سازی استکبار جهانی برای به حاشیه بردن پرونده جیسون رضائیان هیچ سودی به حال متهم نخواهد داشت

سخنگوی قوه قضاییه در ادامه افزود: جنجال سازی رسانه های معاند و استکبار جهانی برای به حاشیه بردن پرونده جیسون رضائیان هیچ سودی به حال متهم نخواهد داشت.

 

به پرونده بابک زنجانی رسیدگی می شود
حجت الاسلام محسنی اژه ای در رابطه با وضعیت پرونده بابک زنجانی بیان داشت: کیفر خواست پرونده بابک زنجانی صادر شده است و ما منتظر تعیین وقت مجدد دادگاه برای رسیدگی به پرونده وی هستیم تا به این پرونده رسیدگی شود.

 

معاون اول قوه قضاییه در پاسخ به سوالی که فکر نمی‌کنید یکی از مشکلات درحوزه قضا ارزانی جرم باشد، خاطر نشان کرد: قوانین قضایی کشور بسیار دقیق است و در آن هیچ خدشه ای وجود ندارد فقط بحثی که مطرح است و معتقد نیستیم که خیلی از قوانین خفیف باشد ولی ممکن است در پاره‌ای از موارد قانون جزای نقدی پیش‌بینی کرده و زمانی از جرم گذشته، چون ارزش ریال کم شده، اگر جزای نقدی در نظرگرفته شود شاید به نوعی کم باشد، البته درباره همه مجازات‌ها اینگونه نیست.

 

سخنگوی قوه قضاییه در ادامه در رابطه با شایعات پیرامون فرمانده سابق نیروی انتظامی کشور در شبکه های اجتماعی، اظهار داشت: مباحث مطرح شده در شبکه های اجتماعی و سایت ها درباره سردار احمدی مقدم و دلایل انصراف و برکناری وی کاملا کذب محض بوده و اصلا واقعیت ندارد. /842/پ202/ج

 

ارسال نظرات