۱۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۵
کد خبر: ۲۶۵۸۱۹
آیت‌الله نوری همدانی:

پیروی و اشاعه حق یک ابزار جهادی است

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت‌الله نوری همدانی گفت: در موقعیت استراتژیکی که اسلام و مسلمانان در جهان امروز دارند پیروی از حق و اشاعه و توسعه حق یک ابزار جهادی است و جامعه مسلمین هرگز بدون جهاد پیشرفت نمی‌کند و حق عظمت پیدا نمی‌کند و اگر جهاد و دفاع نباشد فساد سطح زمین را فرامی‌گیرد.
 حضرت آيت الله نوري همداني

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله حسین نوری همدانی قبل از ظهر امروز در دیدار با اعضای ستاد مردمی تکریم شهدای مدافع حرم حضرت زینب(س) و عتبات عالیات، با اشاره به این‌که فضیلت شهادت و جایگاه شهدا و مجاهدین اسلام از بدو ظهور اسلام در تمام معارف دینی یک جایگاه برجسته و والایی بوده است، اظهار کرد: پیامبران خدا برای تبلیغ دین و احکام خداوند ابتدا به‌سوی مردم می‌رفتند و با تبلیغ خود مجاهدانی را پرورش می‌دادند که همین مجاهدین اولین همراهان و یاوران آن‌ها در جنگ‌ها برای دین خدا بودند.

 

حضرت آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به این‌که همین مردم ساده و بی‌آلایش که در عرصه جهاد همراه و یاور پیامبران بودند در قرآن مقامی والا و بزرگ به آنان داده‌شده است، گفت: خداوند در آیات قرآن کریم واژه ربّیون را در کنار واژه پیامبران می‌خواند چنانچه که برخی از مفسران قرآن کریم منظور از واژه ربّیون را همان فقها ذکر کردند ولی تعدادی از مفسران این واژه بیان‌گر افرادی می‌دانند که تربیت پیامبران را باتحمل رنج‌های فراوان پذیرفته‌اند.

 

این مرجع تقلید با تأکید بر این‌که در موقعیت استراتژیکی که اسلام و مسلمانان در جهان امروز دارند پیروی از حق و اشاعه و توسعه حق یک ابزار جهادی است، عنوان کرد: دعوت الهی هرگز بدون جهاد پیشرفت نمی‌کند و حق عظمت پیدا نمی‌کند و اگر جهاد و دفاع نباشد فساد سطح زمین را فرامی‌گیرد.

 

حضرت آیت‌الله نوری همدانی کتاب‌های صحیفه نور، دفتر تبیان و وصیت‌نامه امام خمینی(ره) را ازجمله کتاب‌های بالینی می‌دانم و بر هر سرباز مسلمان و جهادگری لازم است به‌عنوان منابع بالینی از آن بهره ببرد، اظهار کرد: امام خمینی(ره) می‌فرماید که همه پیامبران الهی در یکدست کتاب هدایت و در دست دیگر ابزار جهاد داشتند.

 

وی افزود: حضرت موسی تورات را در دست راست و عصا با اعجاز اژدها در دست چپشان بود و البته پیامبر گرامی اسلام(ص) قرآن کریم و شمشیر و همچنین امام علی(ع) نهج‌البلاغه و ذوالفقار را داشتند.

 

استاد برجسته درس خارج با تأکید بر این‌که جهاد احسان به جامعه اسلامی و خدمت به تاریخ تمدن بشریت است، تأکید کرد: خداوند به شهدا و مجاهدین هم ثواب دنیا و هم ثواب آخرت می‌دهد؛ زیرا اگر مجاهدین در روی زمین نباشند فساد و انحطاط جامعه را فرا می‌گیرد.

 

وی با اشاره به این‌که ما در وضعیت حساسی به سر می‌بریم، گفت: استکبار جهانی در میان مسلمانان اختلاف ایجاد کرده است و توانسته است که با پول‌ها و سرمایه‌های عربستان و قطر داعش و تکفیری‌ها را در منطقه همچون غده سرطانی برای رسیدن به اهداف پلیدش به وجود بیاورد.

 

این مرجع تقلید در بخش دیگری از سخنان خود تأکید کرد: مستکبرین دو مکان مقدس مسلمانان که مسجدالاقصی و کعبه است، را به دشمنان اسلام یعنی صهیونیست‌ها و آل سعود سپرده است و این موضوع مصیبتی برای مسلمانان است.

 

حضرت آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به این‌که جهاد، شکل‌های مختلفی دارد، اظهار داشت: شهدایی که در کنار حرم اهل‌بیت(ع) برای حفظ اسلام به شهادت می‌رسند، مقام بسیار بالایی دارند و تکریم این شهدا بسیار مقدس است.

 

این مرجع تقلید خواستار توجه بیش ‌از پیش به سخنان اخیر مقام معظم رهبری در خصوص زنده نگه‌داشتن افکار امام(ره) و شاخص‌های انقلاب اسلامی شد و گفت: این سخنان برای یافتن راه حقیقی و شناخت امام راحل بسیار جامع بود و یکی از شاخص‌های انقلاب جهاد و شهادت است که همیشه باید زنده نگه‌داشته شود./921/پ202/ش

ارسال نظرات