۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۴
کد خبر: ۲۶۷۵۰۳
استاد حوزه علمیه بابل:

سبک زندگی دینی عامل سعادت انسان در دنیا و آخرت می شود

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه بابل با تاکید بر این که دستورات اسلام نسخه شفا بخش خداوند برای بشر است، گفت: برنامه و سبک زندگی اسلام برای سعادتمندی هم در دنیا و هم در آخرت است زیرا سبک زندگی اسلام بر اساس شناخت دقیق و کامل روح و جسم انسان در جهت رسیدن به سعادت است.
استاد حوزه علميه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام عبدالحسین بابایی، استاد حوزه علمیه بابل امروز در جمع هیأت های امنای مساجد بخش لاله آباد بابل در آستانه ماه ماه مبارک رمضان، بر لزوم دقت و آمادگی ورود به ماه خدا تاکید کرد و گفت: در ماه مبارک رمضان روزه داران این ماه، مهمانان خداوند متعال و قابل تکریم هستند و به همین دلیل باید مساجد باید آماده و مهیای پذیرایی از این بندگان مورد عنایت خداوند قرار بگیرد.

 

وی با اشاره به روایتی از امام باقر(ع) در خصوص اهمیت و جایگاه روزه دار افزود: هر کس ماه از اول ماه مبارک رمضان با روزه دار بودن در روز، شبها را به عبادت و نماز و تهجد بگذراند، خداوند متعال آتش جهنم را بر او حرام می کند.

 

امام جمعه سابق فیروزکوه، تمیز بودن مساجد در آستانه ماه مبارک رمضان را از جلوه های آمادگی برای ورود به ماه رمضان عنوان و تصریح کرد: با برنامه ریزی مناسب برای بهره گیری از دقایق حضور مردم در مسجد و فراهم کردن برنامه های جذاب و مفید از جلوه های آماده سازی ماه رمضان در مساجد است.

 

وی ادامه داد: روزه داری از دو جهت که اول مورد عنایت و توجه خاص خداوند  است و موجب حفظ سلامتی بدن می شود دارای دو بعد گسترده دنیایی و آخرتی است.

 

حجت الاسلام بابایی با تشریح نگاه ویژه خداوند به روزه داران در ماه رمضان تصریح کرد: انسانی که با انگیزه ی الهی بالا سختی و مشقت روزه داری را برخود بخرد و خداوند را حاضر و ناظر اعمال خود ببیند ، همین درک او را به مراتب بالای معرفت خداوند می کشاند.

 

وی افزود: در اثر روزه گرفتن روز به روز بلکه ساعت به ساعت توجه انسان روزه دار به خدا افزایش می یابد.

 

مدیر کل سابق تبلیغات اسلامی مازندران به نگاه طب اسلامی به روزه پرداخت و اذعان کرد: از نگاه دانشمندان اسلامی یکی از فایده های جسمی، روحی و اجتماعی  روزه، صحت مزاج در انسان است زیرا مزاج آدمی اگر پیوسته پر از طعام باشد ممکن است بیماری های گوناگون در آن پدید آید.

 

وی ادامه داد: برای صحت مزاج  لازم است انسان مدتی شکم خود  را از غذا خالی بدارد که این عمل موجب جلوگیری از بیماری هایی می شود که از پرخوری نشات می گیرند.

 

حجت الاسلام بابایی جلوگیری از بیماری های روانی را از جمله فواید روزه داری عنوان کرد و گفت: جامعه امروز به دلیل توسعه مادی و درگیر شدن با فناوری موجب افزایش بیماری های روانی شده است که بر اساس تحقیق محققان انسان های روزه دار دارای کمترین آثار بیماری های روحی و روانی هستند.

 

وی با تاکید بر این که دستورات اسلام نسخه شفا بخش خداوند برای بشر است، اذعان کرد: برنامه و سبک زندگی اسلام برای سعادتمندی هم در دنیا و هم در آخرت است زیرا سبک زندگی اسلام بر اساس شناخت دقیق و کامل روح و جسم انسان در جهت رسیدن به سعادت است.

 

این استاد حوزه علمیه، روزه داری را موجب تقویت اراده انسان دانست و خاطرنشان کرد: روزه بهترین مشق و تمرین برای تحصیل تقوا و خالص کردن نیت و عادت کردن با طاعت و انجام وظیفه است و کسانی که می خواهند به مراتب عالیه تقوا برسند باید با روزه خود را به خداوند نزدیک سازند./1313/پ202/ب1

ارسال نظرات