۰۵ تير ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۸
کد خبر: ۲۷۰۰۵۱

انتقاد یکی از علمای سنی لبنان از سکوت جهانیان در قبال اسناد منتشر شده علیه عربستان

خبرگزاری رسا ـ دبیرکل اتحادیه علمای حامی مقاومت اسلامی نسبت به عدم واکنش مجامع بین المللی درباره افشای اسناد ویکی لیکس مبنی بر افشای اقدامات فتنه جویانه عربستان اعتراض کرد.
ماهر حمود، از علماي اهل سنت لبنان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ ماهر حمود، دبیرکل اتحادیه علمای حامی مقاومت اسلامی در خطبه‌های نماز جمعه صیدا که در مسجد قدس برگزار شد، به افشاگری‌های ویکی لیکس مبنی بر انتشار اسنادی در رابطه با اقدامات استعمارگرانه و فتنه جویانه عربستان سعودی اشاره کرد.

 

 وی افزود: با وجود اینکه حجم وسیع از اطلاعات مهمی درباره اقدامات دستگاه حکومتی عربستان افشا شد اما جوامع بین المللی واکنشی نسبت به این اسناد معتبر نشان نداده اند.

 

این عالم اهل سنت لبنان به عوامل احتمالی سکوت مردم عربستان در برابر این اسناد اشاره و تصریح کرد: از آنجایی که ملت‌های عربی از وابستگی دولت‌های حاکم کشورشان به غرب و مصنوعی بودن ساختار سیاسی در کشورشان اطلاع دارند، مردم عربستان نیز شاید منتظر اسنادی بدتر از اسناد ویکی لیکس بوده اند.

 

شیخ ماهر حمود از افزایش سطح آگاهی مردم نسبت به اقدامات دولتمرادن کشورها سخن گفت و تاکید کرد: ملت‌های عربی از حدود 4 سال پیش در راستای سقوط نظام دیکتاتوری در کشورشان اقدامات قابل توجهی انجام داده اند و این خود  نشانگر افزایش بصیرت مردم نسبت به ساختار سیاسی دولت‌ها است.

 

دبیرکل اتحادیه علمای حامی مقاومت اسلامی در بخش پایانی نماز جمعه به تشریح خطری جدی‌تر از دیکتاتوری سیاستمداران در کشورهای عربی پرداخت و گفت: پدیده شوم تکفیر و تروریسمی که به دنبال دارد در حال حاضر تهدیدی برای همه کشورهای اسلامی است. این پدیده زاییده نقشه‌های از پیش تعیین شده غرب و جهالت برخی حکام عرب است که به جان مسلمان افتاده و خون آنان را می‌مکد./1321/ب901/د

ارسال نظرات