۰۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۴
کد خبر: ۲۷۱۰۳۶
فضل الله:

تصویب قوانین حمایت از حقوق زنان در جامعه ضروری است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بیروت حضور بانوان در عرصه‌های اجتماعی را امری ضروری دانست و از مسوولان کشوری خواست با وضع قوانینی به تحقق حقوق زنان در جامعه اهتمام ورزند.
سيد علي فضل الله

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید علی فضل الله، امام جمعه بیروت لبنان، در مراسم تکریم بانوان خیرخواه در بیروت، به نقش بارز بانوان در عرصه‌های اجتماعی اشاره کرد و گفت: حضور بانوان در عرصه اجتماع یک اصل پذیرفته شده در جامعه امروزی است.


وی افزود: بانوان نباید در عرصه‌های سیاسی لبنان حضور کم رنگی داشته باشند و غیبت آنان در عرصه‌های اجتماعی و سیاسی، لبنان را به عنوان کشوری معرفی می‌کند که برای زنان هیچگونه آزادی اجتماعی قائل نیست.


این روحانی لبنانی سرمایه لبنان را آزادی اندیشه و مناعت طبع ملت آن دانست و تاکید کرد: اندیشه و کارایی زنان در برخی از عرصه‌های اجتماعی به قدری ضروری است که هیچ عنصر دیگری نمی‌تواند مسوولیت بانوان متعهد در جامعه را به دوش گیرد.


فضل الله مدافعان حقوق زنان را تنها خود بانوان ندانست و گفت: آحاد جامعه اعم از مرد و زن باید نسبت به حقوق زنان و تحقق خواسته‌های آنان اهتمام داشته باشند. فقها، مسوولان، سیاستمداران و کسانی که زمام امور را در دست دارند باید طوری رفتار کنند که بانوان جامعه احساس نکنند در حصاری از محدودیت‌ها قرار گرفته اند.


وی ضمن احترام به آداب و رسوم مسلمانان در زمینه اکرام به بانوان، به این نکته اشاره کرد که دولت باید با وضع قوانینی به خواسته‌های مشروع بانوان لبنانی جامه عمل بپوشاند و آداب و رسومی که رنگ و بوی محدودیت بی دلیل دارد کنارگذاشته شود تا بانوان تا حضور فعال در عرصه‌های اجتماعی حیات دورباره‌ای به اجمتاع ببخشند./1321/ب902/د

ارسال نظرات