۱۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۶
کد خبر: ۲۷۲۵۳۸
با سخنرانی علمای شیعه؛

مراسم اربعین شهدای نماز جمعه عربستان برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ علمای شیعه عربستان در مراسم اربعین شهدای حمله انتحاری منطقه القدیح بر ضرورت مبارزه با تروریسم تاکید کردند.
علماي عربستان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، مراسم اربعین شهدای حمله انتحاری مسجد امام علی (ع) منطقه قدیح عربستان روز گذشته در قطیف عربستان با حضور گسترده علمای و شهروندان شیعه این کشور برگزار شد. جمعی از علمای شیعه عربستان نیز در این مراسم سخنرانی کردند.

 

حجت الاسلام سید حسن نمر در این مراسم بر ضرورت مبارزه با تروریسم تاکید کرد و گفت: مسؤولان کشورهای اسلامی با هم اندیشی، همکاری و هم فکری مانع از تکرار حمله‎های جریان‎های تروریستی شوند.

 

وی هدف از چنین اقداماتی را صدمه به ملت و فرزندان امت‎های اسلامی دانست و تصریح کرد: مسلمانان با شناخت و ممانعت از نفوذ و گسترش تروریسم نسبت به یکدیگر مسؤول هستند.

 

شیخ عنکی خواستار تمکین مردم به بازرسی‎های امنیتی شد

 

حجت الاسلام شیخ عباس عنکی نیز مسأله وطن را یک قضیه انسانی خواند و گفت: گریه و گرفتن مراسم برای برای شهدا کفایت نمی‎کند بلکه باید با شجاعت و معرفت در برابر تروریسم ایستادگی کرد.

 

وی بر ضرورت توجه به تعادل و عدم واکنش‎های افراطی مثبت و منفی در برابر چنین مسائلی تأکید کرد و افزود: رسیدگی به این موضوع باید به دور از هرج و مرج و با تمسک به روش‎های قابل قبول باشد تا دچار اشتباه نشویم.

 

شیخ عنکی خواستار تمکین مردم عربستان به بازرسی‎های در قبل از ورود به مساجد و اماکن مذهبی شد و تصریح کرد: هدف از بازرسی‎ها تامین امنیت است که جان شهروندان را حفظ می کند.

 

حجت الاسلام العبیدان مردم را به همکاری با نیروهای امنیتی  در مبارزه با تروریسم دعوت کرد

 

حجت الاسلام شیخ محمد العبیدان هم خاطرنشان کرد: باید با نیروهای امنیتی جهت شناسایی تروریست ها همکاری کرد تا ریشه این پدیده خشک شود.

 

وی خواستار برگزاری نشستی جهت مطالعه و بررسی عوامل گسترش تروریسم و شناخت حامیان فکری آنان شد و ادامه داد: شناخت تروریسم و حامیانشان در مبارزه و رسیدن به نتیجه مثبت بسیار تاثیرگذار است.

 

حجت الاسلام العبیدان با اشاره به سخن نایف بن عبد العزیز وزیر کشور عربستان گفت: نایف هر کدام از مردم عربستان را یک سرباز نیروهای امنیتی دانست، وی با این سخن اشاره به همکاری ملت با نیروهای امنیتی جهت شناخت تروریسم و مبارزه با آنان دارد./994/ب901/د

ارسال نظرات